Stackars hona parad 2 månader.
Har en bekant med ca 11 hamstrar som blivit allergisk. Nu ska jag ta emot några av henne och hon säger att hennes 2 månaders hona råkat bli parad.
Antagligen så är den ju nu med barn, men hallå 2 månader gammal? Vad ska jag göra?
Det är väl minst 4 månader?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Det är minimum 5 månader som gäller.
Men om hon är parad vid 2 så är det ju inte så mycket man kan göra åt det. Bara se till att hon får massa bra mat och lugn och ro.
not ,,det är shf s regler
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
#2 vadå?? Du måste skriva info i min tråd om roan hanen , han är jätterädd !! Är jättenöjd med cindy jättefiiin!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

#2 Ok, jag svarade efter SHF:s regler, med tanke på att det är de reglerna jag har valt att följa som passar mig bäst.
Men då kan jag lika gärna svara efter jordbruksverkets regler då.
Då är det 3 månader som gäller.
#4 Aha då va de inte så långt ifrån, vissa säger att det är mentaliteten som inte är färdig på dem, ungefär som att en 16 åring skulle få barn. Det är ju inte så stor skada på själv hamstern då? Mest att hon kanske inte klarar av att ta hand om dem?

#5 En hamster på 8 veckor är inte färdigvuxen vare sig fysiskt eller psykiskt.
Om du ska ta de fysiska aspekterna så är det inte säkert att hon är stor nog att föda fram bebisarna. Hon kan dö under förlossning om man har otur.
De psykiska att hon kanske käkar upp dem för hon inte vet vad hon ska göra med dem.
Har man tur så går allting hur bra som helst. Men det skadar inte att vara alert när det är dags samt att ha en bra smådjursveterinär som man vet att man kan åka till ifall någonting går galet.
Hade en hona som inte kunde föda själv, blev akuten, 2000kr och ändå fick hamstern avlivas:(
#6 Ja känns lite oansvarigt av ägaren att hanen smitit in till honan varjedag i 5 dagar…
Får hoppas på det bästa och att hon inte är parad iaf.
Bor centralt så det finns flera veterinärer här omkring och mamma har två kompisar som är vet, så det kommer nog lösa sig om det behövs!

Har hanen gjort det fem dagar på raken så brunstade hon ju iallafall en av dagarna tyvärr.