Doffan mår inte bra...
Hej,
Då var jag igång igen med mina frågor om min lilla hamster Doffan.
Hon har fått stora "knölar" runt midjan/höften, dricker som en tok (senaste "mätningen 75cc på 2 dagar), och kissar fullt i sin toalett på mindre än 2 dygn.
Hon har nu hunnit bli 7½ månad, sover bra, äter bra (lite för bra ibland kanske) och "boar upp sitt hörn" bra med. Men som sagt, hon har fått "knölarna" och dricker som en tok (byter vatten varannan dag och då är det kvar mellan 30-50 cc i hennes 125 cc flaska).
Vad kan vara fel? Ska jag ta henne till en vererinär? Hon är fullt pigg annars, klättrar omkring, springer i hjulen, springer i sina rör mellan burarna, tvättar sig i sin sandlåda, får komma ut i sin boll nästan varje dag och får även mycket "kel&gos" från både mig och min sambo.
Just ja, hon verkar inte reagera så mycket på att jag eller min sambo "klämmer" på knölarna som är småhårda…
Låter precis som en av mina första gerbiler, men han var ju gammal.. (han fick canser vid 5 års ålder)
Ja, ta hamstern till veterinär och var beredd på det värsta men hoppas på det bästa… Om du har tur kan det vara nåt som går att behandla.

Knölar är ju inte bra. Det kan ju vara allting från ofarliga fettknölar, godartade knutor till cancer. Bör kollas upp, för det kan man tyvärr inte ta reda på själv.