Små i storleken?
Mina vintervita blir på torsdag 4 månader, så de är ju ungefär fullvuxna. Men de har knappt gått upp någonting alls sedan jag fick hem dem, de vågde väl strax under 40 gram när jag fick dem vid 6 veckors ålder. Nu väger den ena 40 gram och den andra strax under 45 gram, det är ju jätte lite för att vara från uppfödare. Jag själv vet inte riktigt om de är små eller inte i storleken, jag har ju sett att de växt under tiden hos mig men är osäker på om de har en normal storlek elelr är väldigt små.
Det kan ju vara så att min våg visar fel. Vad tror ni? Jag visar lite bilder på mina tjejer och så får ni som har lite fler vintervita säga om deras storlekar ser normala ut och att det troligen är min våg som visar fel.
Visar först bild på Hopeptoss, hon är störst och lite tjockare.
Mvh Alicia.
det låter lite. Men dem ser väldigt VÄLDIGT stora ut. Frizzi från samma kull är nog hälften så liten. Hon är värkligen "pytte"! :o
#6 Så dem ser inte små ut? Jag tycker att de inte ser så himla små ut, men varje gång jag sätter dem på vågen så blir jag förvånad när den visar 40 gram, det måste vara fel på vågen… Då kanske jag kan ställa ut dem, har den senaste månaden trott att det var kört för dem iom deras storlek. Men de kanske inte var små då helt enkelt :)
Mvh Alicia.
#7 jag måste ta o väga Frizzi.har faktiskt inte gjort det o.o. Men hon är jätteliten. även fast hon får mycket färsk mat.
Jag tycker inte alls de ser små ut. Om inte har väldigt små händer då förstås ;)
Jag kan väga några av mina honor. Udda är 4 månader nu så henne kan jag väga.
Jag tycker dom ser VÄÄLDIGT (!) stora ut :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Nyss vägde jag Frizzi. Hela 35 gram väger hon. Nu blir jag nästan orolig. Hon är ju väldigt liten. Men så lite trodde jag inte hon skulle väga. Hon får gotti gotti varje dag. Men hon går inte upp. O det som är konstig är att hon var nästan hälften så liten när hon kom hit! o.O
#9 Okej, jo jag har lite små händer men inte supersmå händer. Ja gör gärna det
.
#10 Aha, okej
.
#11 Det är samma sak med mina tjejer, de har vuxit massor sen de kom hit men det står att de knappt ens gått upp 5 gram
. Så antingen är min våg trasig, eller så måste de bestå av papper om de ska vara stora men väga lite
.
Mvh Alicia.
#12 Då betyder det att bådas lågar är trasiga! :P
Hej!
Nu har jag vägt Kommervenkki som blev 4 månader för någon vecka sedan. Hon väger 47gram. Hon är ingen jätte stor hona men absolut inte lite. Hon har bra hull.
ps. Svarar på ditt mail alldeles strax Alicia :)