Goldens Alldagliga Aggda
Aggda är född den 2 september 2011, alltså är hon 6 månader. Hon har bott med en hane i 3 månader. Men eftersom det inte tog, så hon flyttades till en annan hane. Nu har dem bott ihop med den andra hanen i ca 4 veckor. och ingen händer. Kan man bara vänta och se. Eller kan hon vara steril eftersom inget händer. Kanske börjar bli lite sent för en första kull? 
Lycka till och hoppas att det går bra med en kull :)
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Hon kanske kommer igång. Det går ju ofta segt vintertid men borde vända snart. Andra uppfödare har haft problem med att få kull på honor de väntat med att sätta ihop med hane efter 3-4 månaders ålder, men det behöver ju inte vara så.
Japp :) Hoppas endå att det går bra :) Någon gång ska det väll gå :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Håller tummarna för dig nu då Ronja :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Tack allihopa.
Nyss när jag tittade till henne såg jag att hon inte såg så bra ut. Hon har på den sista tiden varit ganska nere. Hon bodde med Hilding. Men jag såg att hon inte gillade honom, så nu bor hon med Gilbert igen där hon trivs. Jag hoppas att hon kan få en kull med honom.
Jag vet att det inte är så populärt att para mandarin o pearl. Men detta kommer bara hända en gång för att jag ska få fram mandisar efter underbara Aggda till mig. Jag kommer alltså sälja (om det blir pearl mandarin) dem med avelsförbud. Mandarinerna kommer jag avla på. Men inte pearl o mandarin. :)
Ronja det är inte så farligt att avla Mandarin med Pearl. Pratade med Martin Braak om det för ett tag sen. Deras lethal-gener ligger på olika locus så 25% av ungarna ärver inte dubbla uppsättningar som man kan tro så det är lugnt. Däremot är det inte bra att avla Mandarin med Mandarin som du ju redan vet. Och självklart inte Mandarin Pearl och Mandarin Pearl!
#6 jo, det vet jag. Såg det på shf:s forum. Men vet att detta ändå inte är så populärt. :/
Nej men det är ju för att folk inte vet det och därför är det ju bra att påpeka det igen :)
#8 Jo, det har du ju rätt i. Det är få som vet att det är 2 olika lethala gener. Hoppas nu att Aggda blir dräktig. :)
Ja så jag tycker inte du ska ursäkta dig av den anledningen alls :) Jag håller tummarna!
#10 Tack Emma, så snällt! 
Ja det kan ju vara de att hon inte trivts riktigt med den andra hanen, kanske i kombination med årstiden. Har du testat att öka värmen i rummet något? Ibland blir de mer sugna på att föröka sig om det är lite somrigare temperatur :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#12 ne, det har jag inte tänkt på. Jag kan sätta på elementet! :)
jag vet inte vad jag ska säga.
Min Aggda. Varför…….
Jag gick för att titta till hamstrarna. Efter ha tittat dem flesta gick jag till Aggda och Gilbert. Nyfika Gilbert kom fram som vanligt. Men inte Aggda. Jag blev orolig och anade det värsta. o ja så var det. Aggda låg där i boet. Hård och kall. Jag tog upp henne. Tittade på henne noga, hon hade uppblåst mage. Såg nästan ut som om hon hade bebisar som fastnat på vägen ut. Hon var också ganska snorig. Jag höll henne i ca 30 min medans jag grät. Jag märkte att hon andades långsamare och hon blev allt kallare.
Jag visste att det var nära slutet. Så jag la tillbaka henne till Gilbert där hon mår bäst. Gilbert la sig brevid henne och butsade henne.
Nu får hon dö lycklig!
Min ängel Aggda……
#15 Tack Ulricke! 
Men gud…Beklagar Ronja..
#17 Tack så mycket. 
Känner mig lite gladare nu. Jag vet ju att Aggda har det bra där uppe! 
Beklagar sorgen.. :(
Vila ifrid Aggda
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Åh, så tråkigt! Massa styrkekramar till dig Ronja :(
MVH Wilma
#19 Tack Nova. Det värmer! 
#20 Tack Wilma! 
Neeej, lilla Aggda! Massa styrkekramar, hon hade det bra hos dig! :(
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#22 Tack mjuhm. :) Jag känner mig faktist mer glad än ledsen. Både tack vare era snälla ord och att jag vet att hon har det bra.
Men såklart är man ju ledsen också! :(