Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1301 ggr
mandyosv
1

HAMSTERBULLAR!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag hamsterbullar till alla mina godingar. Jag la i en kastrull - Ris - Pastasnäckor - Spaghetti - Couscous - Grötris - Fullkornsris - Fryst broccoli/blomkål/morots blandning. Och kokade, dock inte så jätte länge. Efter det la jag i - Baby spenatblad - knäckebrödsbitar Sedan la jag de i ett durkslag och sedan tog jag fram en elvisp och började vispa det hela, dock blev det skvätt i hela köket så jag tog fram en mixer och mixade alltihopa, sedan rullade jag små vegetariska köttbullar och gav lite var till alla mina älsklingar, de älskade det! Det råkade dock bli ganska mycket så jag la de i två plastpåsar och tryckte ut det så de blev en stor kaka, sedan tog jag baksidan av kniven och gjorde rutor och frös in. När man vill ge älsklingarna så tar man fram och bryter av en av kakorna och tinar upp, rullar en bulle och ger :D Fick lite inspiration av Lojs tror jag det var som gjorde nån gegga också! :D Rosie älskade det !

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

SjögårdensKanin
0

Vad bra tips ska göra det imorrn : DDD

mandyosv
0

#1 gör de ! :D

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

mandyosv
0

Här är de klart!

Amorita
0

det måste jag testa! ;)

Twisted_T
0

Ett tips. Det går att lägga i isfack eller vad det heter (det man göt isbitar i) och frysa ner det där i. En perfekt portion att värma upp sen. Bara att lägga så många man behöver i en plastpåse i kylen sen så tinar det över natten och du har en portion till hamstern :) har du fler så är det bara att lägga fler i påsen över natten.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

mandyosv
0

#5 de va smart, ja ska skaffa såna med hjärtan då ! Kyss

Twisted_T
0

#6 Hehe ja det kan man ju. Eller stjärnor eller vad man nu vill ha. då blir det gulliga kakor! Glad

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

kimky
0

måste test när jag e ensam hemma…annars dödar nog alla här mig om dom ser hur skitigt det blir men  då när jag e ensam! då blir det bullar.  Det borde väll kunna gå till andra gnagare med?

Roonja
0

Ser smaskigt ut även i mina ögon, hihihihi. Ne, men hamstrarna gilar det säkert. Ska testa detta! :)

mandyosv
0

#8, Det gör det ju säkert!!

#9 haha! Jag sa till min pojkvän när han satt ute i trädgården med sin kompis att jag hade gjort vegetariska köttbullar till dom, så jag gav dom varsin å dom ba "va e de i dom…" hahhahahaha