Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1668 ggr
[Em_I_Am]
0

Vildvittrans B-kull *bildtråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är bebisarna två veckor så jag har tagit lite bilder. Fler kommer så klart finnas på min hemsida.

Det är otroligt tungt att pappa Alexander gick bort i en hemsk olycka och alla barnen blir därför också ännu lite mer speciella för mig.

e: Roslagens Alexander den Store (Sapphire)

u: Roslagens Sookie (Agouti Pearl)

Antal: 8st

Leveransklara: 30:e mars

Först har vi alla flickorna (5 st).

Vildvittrans Björk (Sapphire Pearl)

[Em_I_Am]
1

Vildvittrans Bling (Sapphire Pearl)

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Blixtra (Sapphire Pearl)

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Bästis (Sapphire Pearl)

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Blåtira (Sapphire). Tyvärr supersuddig bild, men nya kommer om några dagar skulle jag tro :)

[Em_I_Am]
0

Och så va det pojkarnas tur:

Vildvittrans Blådåre (Sapphire)

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Birk (Agouti)

[Em_I_Am]
0

Och sist men inte minst;

Vildvittrans Bergatroll (Agouti)

mjuhm
0

NAAAW!
Så himla söta! Kyss

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
0

Hihi tack :)

goldenhamsters
0

Riktigt übersöta Kyss.

Mvh Alicia.

Roonja
0

Så söta. Dem såg väldigt mörka o fina ut! :)

Sarah!
1

Va gulligaKyss Dom e jättefina! Sapphire e så fint!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

[Em_I_Am]
0

#11 Tack. Ja de är mörka. Än så länge iaf :) Lite mycket brunt o gult på Sapphire-bebisarna bara, men sånt kan ändras lite. De är ju så små än :)

Tack så mycket ni andra :)

nadilda
0

Så super söta :-* blev lite extra kär i Birk och Blådåre :-* hoppas du hittar bra hem åt dom :)

[Em_I_Am]
0

Hehe ja grabbarna är charmiga och tjejerna är mer söta tycker jag :) Det gör jag säkert. Annars går det ju tåg till Lund… Nu är iaf Aska på väg. Hon verkade ta det ganska lugnt i transportlådan så jag hoppas hon inte är allt för rädd när hon kommer fram till dig. Packade ordentligt med tidningspapper runt lådan också för det är ganska kyligt ute.

nadilda
0

Så super söta :-* blev lite extra kär i Birk och Blådåre :-* hoppas du hittar bra hem åt dom :)

nadilda
0

#15 Hehe ja bara skicka ner dom hit :p nej tyvärr är mina föräldrar lite tjuriga :( får trösta mig med att jag snart får träffa Aska :)

[Em_I_Am]
0

Ja det kan jag förstå faktiskt :)

Det är rätt roligt med det där med föräldrar… Min son är nio år och han tycker tvärtom. Han säger "Mamma nu får du väl ändå inte skaffa fler djur. Det är ju piiiinsamt! Alla i min klass säger att vi har en djurpark hemma" Haha. Han älskar djur men fattar inte att det faktiskt finns dom som hade blivit överlyckliga om deras mamma ville ha över 20 hamstrar hemma :-P

nadilda
1

#18 du får gärna smitta mina föräldrar med din hamstersjuka :p hehe

[Em_I_Am]
0

Hehe ja hade jag bara kunnat så.

[squash97]
0

Bedårande ;) …

[Em_I_Am]
0

Haha fyndigt värre! ;)

Kanske skulle klämt in Bedårande i något namn egentligen. Fast Bedårande Björk, Bedårande Bergatroll och Bedårande Blåtira blir lite fel… Attans. Jag får döpa om allihop haha.

[Em_I_Am]
0

Igår tog jag lite fler bilder på bebisarna. Det är bara några dagar sen förra bilderna togs, men jösses vad de ändrar sig på den korta tiden. Alla är supertrevliga o mysiga. Alla Pearlarna är väldigt jämna o lika varandra, förutom Bästis som är lite mindre och har lite mindre tippning. Syns inte så väl på bilderna, men hon ser lite ljusare ut.

De kommer ljusna allihop när de blir lite äldre men det är bra att de har så mycket tippning o tydlig hel ål. Då kommer de nog få en helt okej Sapphire Pearl färg som vuxna. Alv har ni kanske sett hur han ser ut idag. Så kommer dessa tjejerna också bli skulle jag tro eftersom Alv såg lika tippad ut i samma ålder.

Bling och Blåtira håller jag lite i tills de blivit äldre för att se om jag kanske ska behålla någon av dom :)

Här har vi först Agouti-killarna. Birk till höger och Bergatroll til vänster. Bergatroll är något mindre än Birk i typen. Söta båda två :)

[Em_I_Am]
0

Bergatroll till vänster och Birk till höger.

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Björk. Sapphire Pearl-tjej

[Em_I_Am]
0

Björk igen.

nadilda
0

#23 NAAW, bröderna gos!

[Em_I_Am]
0

Vildvittrans Bling. Sapphire Pearl-tjejen jag håller lite i. Åtminstone i en eller två veckor till så jag hinner se hur hon utvecklas.

[Em_I_Am]
0

Bling igen

[Em_I_Am]
0

Blixtra. Sapphire-Pearl tjej.

[Em_I_Am]
0

Blixtra igen.

nadilda
0

Å så super söta! Kyss

[Em_I_Am]
0

Blådåre. Sapphire pojke.

[Em_I_Am]
0

Blådåre igen

nadilda
0

ÅÅÅÅ Blådåre jag är helt kär!! Kyss

[Em_I_Am]
0

Blåtira. Sapphire-tjej jag håller i lite tills jag vet om hon ska stanna.

[Em_I_Am]
0

Blåtira igen

Roonja
0
[Em_I_Am]
0

Och sista bebisen; Bästis, Sapphire Pearl-tjej

[Em_I_Am]
0

En till på Bästis. Sista bilden för denna gång :)

[Em_I_Am]
0

Tack för kommentarerna Nadilda.

Haha Ronja, inte mer än rätt. Snart kommer ju små-tofflorna på bild så då är det min tur ;)

nadilda
0

#41 Haha jag ska försöka sluta bomba din tråd men dom är ju så söta Skrattande

Roonja
0

#41 hahah, de har du rätt i.

Dem är ju så underbara så man dör en smula, hehe! Oskyldig

[Em_I_Am]
0

#42 Haha nej det är roligt när folk kommenterar. Gör ingen det känns det ju onödigt att ens visa dom :)

#41 Haha dö inte för mycket bara. Det hade varit tråkigt.

Escaflo
0

Man önskar ju att man kunde bli så liten att man skulle kunna krama dem utan att ha ihjäl dem… Oskyldig

Hejsvejs~

[Em_I_Am]
0

Hehe ja verkligen. Man känner sig taskig bara man pussar på dom. Men det får de tåla för det går faktiskt inte att låta bli ;)

.m.m
0

Kära hjärtanes. Kyss

mjuhm
0

Björk har fångat mitt hjärta!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Em_I_Am]
0

Härligt mjuhm! Så pass att du vill tinga redan nu eller du vill vänta och se hur hon utvecklas?

madsan
0

Åh vad söta är helt kär i dina tjejer :) Så fina :)

Madsan

[Em_I_Am]
0

Tack så mycket :)

Känns egentligen fel att tacka för att andra tycker ens hamstrar är fina, men har man avlat dom själv så får man väl kanske ta åt sig lite lite av äran iallafall :-P

[Em_I_Am]
0

Nu finns en kort videosnutt på busungarna här: http://youtu.be/-4qTt-eaLpA

NinjaKakan
0

Oh blixtra :O Så fin..

[Em_I_Am]
0

Ja hon är jätte fin!

NinjaKakan
0

MAAAAH. Vf ska Kakan ha skabb för -_- Annars hade du nog inte haft några hamstrar kvar, hade köpt alla som är tillsalu. Och pearl…dreeegel..Oskyldig

[Em_I_Am]
0

Haha ja dumma skabb-Kakan! Men tur är kanske det för 8 nya hamstrar är kanske lite väl mycket på en gång ;)

Det kommer fler kullar ska du se och då har kanske söta Kakan kryat på sig. Kommer sätta ihop Crocker och Udda (Kommervenkki) snart och där blir det Pearl igen ;)

NinjaKakan
0

oh :D Ja, 8 nya individer på en och samma gång är nog att ta i :P Älskar att följa allas bildtrådar med hamstrarna, roligt att se dom söta liven. Dock vet jag inte om nästa hamster blir en guld eller 2 dvärgar..Får se helt enkelt.. :P

[Em_I_Am]
0

Ja jag håller med. Älskar alla bebistrådar!

Förstår att du är sugen på Guldis. Det är jag med, men det får vänta. :)

NinjaKakan
1

Haha ja, det får det för mig med. Som sagt, sålänge Kakan inte är frisk så blir det inga nykommlingar :) Har aldrig haft en guldis så är lite nyfiken på dom, men det ska ju såklart klaffa med ekonomi,plats osv osv ^^ Sen ska man hitta en man passar med också :D