Hur mycket sover era hamstrar?
Är ju inte van vid att ha ett nattaktivt djur… så är lite fundersam:)
Första kvällen var Yuki (min nya guldis) jättesprallig och grävde, sprang i hjulet och hade sig. Hörde att han sprang mycket på natten också.
Igår (dag 2) var han bara vaken för att äta och kissa i sandbadet, iaf på kvällen. Sov borta så hörde inte om han var aktiv sedan men han hade iaf flyttat runt lite av pappret i buren.
Idag har han varit vaken från typ sju på kvällen till ungefär nio. Hade ute honom en liten stund och då var han pigg men nu ligger han bara i huset igen. Han har inte ätit något heller, mer än en liten bit pasta… inte rört broccolin fast hans uppfödare sade att det är hans favorit.
Kan hända att jag bara oroar mig i onödan, att han inte är hungrig just nu och att det är normalt att de mest sover, men bättre att fråga för mycket än för lite?(A)
De sover jättemycket, och är olika uppe.. Vissa av mina är vakna när jag kommer hem och ibland sover de!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
okej:)Då vet jag att det är ett normalt beteende iaf. Nu springer han plötsligtrunt och plockar mat hahaha..knäppis<3