Ja eller nej till björk?
Vissa säger att det bara är topparna(?) som innehåller garvsyra och att lite är okej. Andra att det är typ livsfarligt.
Tog med ett par grenar nerifrån slyhögen här på skolan, kollade upp vad jag fått med mig och det ser ut som det är från hängbjörk…
Borde jag kasta dem eller ska jag bara ge det grövsta???
Jag ger allt på björk till alla djuren, alla älskar det, tillochmed undulater och kanariefåglar & finkar älskar det.
Det med att syran skulle vara livsfarlig är därmed inte sant då ingen av djuren dött!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Okej, hört att de får magont dock… jag får väl prova :P
#2 inte vad jag har märkt iallafall! Både degus, kaniner, marsvin, hamster, möss, får det :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Åh har du degus, mys. Det ska jag ha i framtiden:')
Jo mina marsvin brukar med få björk :)
Ja jag har två stycken hemma ;) Älskar dem! Sen så praktiserar jag på djuraffär så där e kaninerna och marsvinen & mössen Hade en jättekanin men jag tyckte han skulle få ett riktigt kaninhem (han var innekanin) så jag lämnade han på en 4h gård i närheten! Fast så har jag hamstrar hemma med!
Jag brukar även ge dem från äppelträd också!
Björk går alldeles utmärkt att ge. Toppen på grenarna är giftig ja, men bara under våren för att skydda knopparna från hungriga djur, och ger mig veterligen som mest lite magont.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jo har tänkt fruktgrenar sedan…bor inte i villa längre så lite svårt att få tag på…
Jag snor från grannen, sträcker mig över staketet på natten när jag är ute å tar nattciggen haha!
#6 - Okej tack!:) Så än så länge bör det gå bra?
Om man tar de grövre är det bättre? Försöker förstå "toppen på grenarna"..
# 8 - haha! Jag bor i takvåning i stan nu…inte mycket att sträcka sig efter tyvärr…
Någon som vet hur det är med sälg och häggmispel???
#9 Sälg vet jag ska gå bra, det har jag gett iallafall. :)
MVH Wilma
# 10 - toppen:) finns runt här i skogarna!
#9: Det ska gå bra ja. Yes de grövre ska inte vara några problem, det är bara där längst ut vid knopparna som det finns lite magont att hämta :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Tack för svaren! Någon som vet ang häggmispel? Mina marsvin älskar det…