Hamster iFokus

Hamster

Etikettcampbells
Läst 1554 ggr
mjuhm
0

Fe, gles & äcklig päls.

Hej!

Liebe, som många här på forumet känner till, har fått VÄRLDENS äckligaste, glesaste & fettigaste päls & jag föstår verkligen inte varför. Hon har däremot gått upp 1g i vikt & hon har inte längre så mycket energi, utan hon sitter stilla på min mage & nosar runt för det mesta, inte kanske för att det har så mycket med saken att göra.

Alla hamstrar får samma bra mat.

Däremot! Har jag tagit bort sanden, pga att dom sprättade ut allt & det slutade med att dom använde det som matförråd. Även att sanden tog slut & jag har inte haft "orken" att köpa nytt, men det kommer.

Finns det nån mat som innehåller nån vitamin som ska hjälpa mot fettig, gles & äcklig päls? Har också provat att borsta den lite försikgt med en tandborste som jag blötte i varmt vatten (lät den svalna först litegrann).

Kan bifoga en bild senare idag.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

bambiiii
0

Usch!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Roxie
1

Då är det garanterat sanden som orsakar den dåliga pälsen. Det finns ju en anledning till varför dvärgar ska ha finkorning badsand ;)

// Sofia

mjuhm
0

#2 Men det konstiga är ju att det bara är hon som fått så.
Men jag ska ju snart iväg & köpa nytt, men aja.

Odette
0

Kan ju vara sanden, men svårt att säga. Du får se om det blir bättre sen när du köpt mer Sand. Då har du ju svaret där :p

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Mina robbar blir jättetaskiga i pälsen om de inte får chilla-sand. Pälsen delar sig och lser allmänt skabbig ut. Kanske är nåt liknande.

Imasy
0

Annars så finns det ju torrschampo på djuraffären. Visserligen för hund/katt, men jag tror inte det kan skada med lite åt en hamster.

Ida_hamster
0

En sak som man måste ha… och det är tålamod med en hamster! :D den kan vara rätt jobbig ibland men man får kämpa på… Men om hon eller han gillade sanden så tycker jag nog att du ska köpa nytt och sätta in den i buren.. :) Och sen är det bara att ta sig i kragen och städa, de måste jag göra nästan varje dag när jag kommer från skolan eller annars :P men som sagt ta tillbaka sanden om hon/han gillade den ;) MItt råd :D

mjuhm
0

#7 Tråden är ganska gammal & hennes päls är inte likadan längre. Klart jag vet att man måste ha tålamod, har haft dvärghamstrar ett himla bra tag nu (5 år). Köpte Sand väldigt fort, men pälsen har inte återställt sig helt.

Burarna till mina dvärgar städas inte varje dag då det inte behövs. Den städas varje vecka & då är det storstädning (skura ur allting osv), samt byta inredning.