Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1314 ggr
LordBalle
0

Hamster mat??

Hej!
Jag har fått lärt mig att hamstermat som man köper i påse på tex djuraffärer inte är det bästa för hamstrar. Så nu undrar jag: kan man göra en egen blanding och vad skall man ha i den isf?
Tacksam för svar! Glad

saffran123
0

Jag brukar köpa 'Hamter Blandning' på djuraffären? Det är inget fel på det? Men jag ger min Guld havrepuffar typ och han ÄLSKAR dom!"

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

LordBalle
0

Det kanske inte är "fel" på det men jag tror det är bättre med "hemma gjort" Glad Det som jag har hört är att maten kan ha legat länge i påsen och det kan innehålla koncerveringsmedel och sådant.

Även om det kanske inte är fel på hamsterblanding så skulle jag gärna vilja ha lite tips på vad man kan blanda själv för att ge honom en nyttig och varierad kost.

Lojs
0

Jag blandar själv, här har jag skrivit lite om vad jag blandar: http://guldhamstern.wordpress.com/2011/11/16/hamstermat/

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

LordBalle
0

Tack det här var ett jätte bra och användbart svar! Glad Skall hem till pojkvännen och diskutera och inhadla dessa råvaror.
Tack så mycket än en gång!

Roonja
0

#2 Det som är bra med hemma gjort är ju att man gör det själv o man väljer vad man vill ha i. Bara för det är det inte dåligare med vanlig hamster blandning. ;)