Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 746 ggr
mandyosv
0

snabbt svar

kan man ge hanstrarna fågelsand min hamstersand e slut är i affären "vitakraft sandy" ??

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

kaizoR
0

Hur finkornigt är det?

mandyosv
0

jätte fint finare än kattsand iaf

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

kaizoR
0

Om det är Sand och inte korn, dvs små små stenar så går det bra. :)

Roxie
0

Tror det är små snäckskal och sånt i fågelsanden? Det är ju inte så bra då det kan skada tassarna. Men jag är inte säker.

Sen att det är grov Sand gör inget.
Själv har jag till mina hamstrar (guldar) Miss Cat, som är som grus ungefär. Det funkar alldeles utmärkt.

// Sofia

mandyosv
0

#4 okej, jag ska kolla sen, ska bara ha det i badet tills jag ska köpa chinchillasand igen! Men jag har också kattsand till mina nu men tänkte att fågelsanden kanske va finare!

Föresten så köpte jag en av ungarna till en hane du fött upp idag fick jag reda på :)

kaizoR
0

Har nämligen hört att finkornig Sand är bättre för pälsen Glad vet inte om det stämmer, men hörde som sagt att större och vassare korn sliter mer på hårstråna när hamstern badar i det, men fördelen ska vara att klorna vässas ner snabbare.

Typ som sandpapper..

saffran123
0

#6: Där fick jag lite fakta Skrattande

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

mandyosv
0

#6 Ja det stämmer, jag brukar ta kattsand ibland när min chinchilla Sand e slut, men köpte fågelsanden, den kosta bara 17 kronor för 1 kg och den är jättefinkornig, som chinchillasanden!

Roxie
0

Jag har visserligen guldar. Och ingen av dem badar i sanden :) Men dvärgar ska självklart ha finkorning chillasand.

// Sofia

mandyosv
0

#9 Jag har med guldar och alla utom 2 brukar rulla sig och gräva runt i sin sandskål! :D Den som jag har som är dotter till en från dig satt stor del av kvällen igår och putsa sig i sanden Kyss Men det är ju olika, 1 av mina använder bara sanden till kisslåda och när hon hade ungarna så hade de två skålar, en med kattsand som de bara kissade i och en stor med chillasanden som de grävde jättemycket i ! Skrattande