Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1151 ggr
Frosstis
0

vart kan man köpa bottenströ i götet?

Ja? vill helst ha typ en bal kutterspån eller så :) dammfritt, vet någon vart man kan köpa det billgit i göteborg? :) Från en bondgård ex.

Här hittade jag lite http://www.hastnet.se/hastnet/kategori/utrustning.php?aid=31 fast jag fattad einte riktigt vart det låg och hur mkt det kostade osv osv. Gick in på lite hemsidor men stod inte så mkt där heller.

UlrikaD
0

Billigt vanligt kutterspån finns på Naturnära på Backaplan. Mittemot Biltema.

De har även Stl-strö, toa-lätt och många andra Bottenmaterial.

luddtott
0

en hel bal alltså? hm…tja  på godhemsgatan tror jag dom har spån i säck…

Annars ska du ha just en bal ring nån ridskola och fråga… Vet inte var i gbg du bor men Mariedahlsgård är trevliga kanske att du kan köpa en bal via dom? Du kan juh googla och höra med dom…

Frosstis
0

#1 okej sak titta :)

#2 okej, jag rider på tisdagar så kan ju fråga de då. Men min kompis har hästar och hon köper på tre hästar, ska fråga om det är dyrt..

luddtott
0

På Mariedahlsgård?

mandyosv
0

närmsta ridsportaffär har :) de kostar ca 70 kr för en stor bal

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

mandyosv
0

#1 vad kostar toalätt där för en stor säck?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

UlrikaD
0

#6 Ingen aning faktiskt, köper aldrig toa-lätt. Använder Stl-strö till mina. Men de är billiga på det mesta. Men det lönar ju sig alltid att jämföra.

En stor bal hårt pressat spån kostar iallafall 60 eller 70kr. Var en stund sen jag köpte spån.

mandyosv
0

vad kostar stl då? :D

UlrikaD
0

50 eller 60kr kostade det sist. Köper alltid för för några tusen varje gång jag är där så jag tänker inte på vad det kostar enskilt. Men det är billigt iallafall:)

mandyosv
0

#9 har du stall också eller ? xD

UlrikaD
0

#9 Nej, men jag köper all mat till alla djuren där och handlar kanske en gång i månaden när jag kan få skjuts. Foder är dyrt!

mandyosv
0

#11 oki, hur många har du vilka sorter ? :D

Zorro_Tiger
0

Varför köper du inte bara vanligt spån från en djuraffär?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Roonja
0

#13 För att alla inte använder spån, annars skulle väll hon köpt det direkt istället för att fråga här, det är inte så billigt heller om man ska köpa så mycket. Sedan dammar det som tusan! :)

Frosstis
0

#13 jag gör det, men tänkte att om man köper en bal så blir det ju billigare :)

#14 det jag köper dammar inte :P

Roonja
0
Frosstis
0

Hmm, kanske det men när jag byter så ser jag iaf inget damm Tungan ute

Roonja
0

#17 men det dammar det är jag 100 procent säker på. Skrattande Ditt kanske är mer välränsatt! Tungan ute

Frosstis
0

haha okej ;)

Frosstis
0

haha okej ;)

sanso
0

På Hornbach hade de balar med dammfritt spån som jag köpt på prov till kaninerna. Det kostade strax över 100-lappen. Till kaninerna fungerar det bra (men där har jag ett tjockt lager halm över). Kan fungera till korthåriga hamstrar, men inget jag rekommenderar till långhåriga. Såg väldigt stickigt ut men var riktigt mjukt som underlag.

luddtott
0

jag blandar toalett och cederträspån…dom spånen är iof inte billiga…men dom fastnar inte i pälsen och jag upplever att dom dammar väldigt lite…

Sen jag förstår hur du tänker #20…kutterspån ser itne dammigt ut…men ja jo det dammar…sen dammar sissta slatten i påsen mer än översta…men tyvärr har ronja rätt…