hamster
hej nu när jag satte ner han¨den i uren kom han fram och nosade och nafsade lite ska han nafsa sen när jag klappade han över ryggen lätt han konstigt som pip är han räd tips på vad man kan göra ??=D
Han kanske har ont?
You can't make a rainbow without a little rain
Eftersom han just har flyttat hem till dig (om jag förstått det rätt) är han säkert bara lite rädd. Då kan de pipa och rent av skrika om de kanske inte har hanterats så mycket hos uppfödaren innan. Det är mycket som är nytt när de flyttar så även annars tama hamstrar kan vara lite rädda den första veckan. Fortsätt prata med honom och visa att handen inte är farlig så kommer han snart lugna ner sig.
Hur gammal är han och bet han dig hårt? Ungar utforskar och undersöker ofta genom att smaka. Då naffsar dom bara lite och det är inte så hårt att det gör särskilt ont allt och det går absolut inte hål på huden. Att ungar och unga hamstrar undersöker med munnen kan man inte göra så mycket åt. De slutar när de blivit lite äldre. Men biter han hårt är det inte bra. Fortsätter han med det hade jag kontaktat uppfödaren.
han är 4 månader han har bott har i en vecka han biter inte så hårt tror jag inte för han bara naffsa men jag blev rädd så jag tog undan handen