Mina finländare
För några veckor sedan hämtade jag hem mina Finska importer som Lotta Ling hjälpte mig ta hem.
De är båda två väldigt rara små nallebjörnar. Lite rädda till en början så jag har inte tagit så mycket kort på dom. Idag passade jag på att ta lite kort så jag tänkte presentera dom lite.
Först ut är Tarinan Pakkaslumi (som betyder frostig snö eller något sånt på finska om jag har förstått det rätt).
Han är född i december och han är Sapphire. Inte jätte bra färg, men bra blod med både finskt, mycket engelskt och en skvätt svenskt :)
Jag hade gett mycket för att få veta vad han funderar på…
Super gullig kille verkligen!
Han ser så gosig ut!
Mvh/Ellen<3
Väldigt fin! :D
Man ser på honom att han ännu är lite tveksam till om han fått en snäll matte. Inte lätt att veta när hon babblar på ett helt främmande språk ;) Fastän han är något misstänksam är han sååå snäll och lugn och ligger liksom bara där tills man sätter ner honom i knäet, golvet eller i buren. Underbar <3
Tack ska ni ha båda två :)
Så va det tösens tur. Hon heter Tarinan Kommervenkki och hon är Agouti. Också född i december, fast i slutet av månaden. Hon har lite längre öron och hon har inte heller väldigt bra färg. Men hon är såå söt. En gosig liten nalle. Kanske borde kalla henne för Brummelisa :D
gu vad söta 
Hjälp så söta de var! 
Oj så söta dom är
Får man fråga om dom är vintervita eller cambells?
// Nadja
Sååå himla söööta! 
#11 det är ju små vintervita änglar! 
Super fina Emma! :)
Du måste uppdater mera bilder på dem i veckan!
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#112 Jag trodde nästan det men man kan alltid fråga för säkerhetens skull ;)
// Nadja
Tack ska ni ha alla. Jag är glad jag fick köpa dom. Och glad att Lotta erbjöd sig ta med dom hem till Sverige åt mig :)
#13 Det finns några fler bilder på dom på min hemsida men det lär komma fler framöver. Det är roligt att ta massa kort :)
#11 Ja precis. Vintervita är dom. Det är inte lätt att veta. Särskilt inte med tanke på att jag har båda arterna :)
Hur fina som helst, kul att de verkar vara så mysiga också *aaw*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_