Clementin+Ypperlig-Har fått ungar!
Ja, det här var det sista försöket (och det gick).
När jag kom in så såg jag 5 små pluttar i boet.
Men hon är fortfarande tjock, så kanske några kvar? :)
Vissa tycker att detta var onödigt, men vissa uppfödare avlar på gammla hamstrar för att just ungarna ska bli lika gammla.
Ni får tycka vad ni vill…???
Grattis :)
Hoppas allt går bra , grattis :)
Grattis :)
Grattis till kullen! 

Grattis till kullen:)
Förstod dock inte riktigt vad som var onödigt och vem som var gammal…
Tack alla :)
#5 jo det är så att de flästa säger att man inte ska para en hamster som är gammal och ja jag gjorde det tyvärr :/
Såg nu 6 bebbar i boet 

#6 Kan ju säga att jag håller absolut inte med! Jag tycker fler borde avla på halvdöende hamstrar! ;P Haha! Nej men skämt åt sido så tycker jag att så länge hanen är fräsch och kan sin sak så tycker jag att han kan användas i avel! Som sagt; Hur ska man annars kunna avla in livslängd på våra hamstrar?! :)
// Nathalie
Grattis till kullen :) Ella hälsar till sina nya halvsyskon :)
Jag tycker inte att han är för gammal för att avlas på. Han blir ju 2 år i mars. Dock så tycker jag att han är pappa till väldigt många kullar nu, är inte han pappa till ca 4-5 kullar nu? Det är ju inte farligt för hamstern, men det är inte så bra för fortsatt avelsarbete då många hamstrar kommer att ha Prinsen i stamtavlan.
Mvh Alicia.
Vet bara att han är pappa till din och nu min och inga andra, har ingen aning om de andra?
Nu så har man börjat se färger på sötisarna, de färger som jag tycker ser ut som är:
2 Normalfärgade
3 Dominant Spot (Den ena ser ut som Normalfärgad Dominant Spot).
1 hel vit unge (har ingen aning vad det är för färg, men gissar på Vit eller Offwhite). :)
Lite sen kanske men Grattis till kullen!
#9 Du har tagit 2 kullar på honom, det står det i din annons på blocket i alla fall. Nathalie tog 2 kullar på honom och så hade du någon tjuvparning som han var med i. Blir alltså 5 parningar.
Vad roligt med ds, det är så fint på normalfärgat :)
Mvh Alicia.
#9 Jättekul. Fina färger. Jag tror på offwhite ds. För vit kan ju inte komma. :)
Hehe kanske lite sent för mig också, men grattis! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Men med den andra honan så blev det inget (som var tur).
Och den andra är samma hona till den hära kullen 
#10, #13 Nejdå det är aldrig försent att säga grattis
#12 Ja, man får väll gissa på det 

#9 Vit kan den inte vara. För att den ska vara vit så måste båda föräldrarna vara silverbaserade och mamma är väl ändå normalfärgad? :)
Däremot kan den ju vara albino kanske som pappan? Eller offwhite som du säger eller varför inte en övertecknad creme ds? :) Finns lite alternativ helt enkelt. ;)
// Nathalie
Bebisen kan ju inte vara albino om den har svartaögon? ;)
Haha :)
//Nova
Precis som Nova säger :)
Den har ju svarta ögon ;)

Kan ju kanske vara svårt för folk att veta när det inte står någonstans att bebisen har svarta ögon.
Oj, hade för mig att det stod det, har ju sett bebisen irl så jag antog att de andra visste det. Får ursäkta för det. :)
Självtycker jag bebisen ser offwhite ut ev creme ds överspottad.
Mvh Nova
//Nova
#19 fast offwhite och creme ds ser helt olika ut! ;)
Jodå det vet jag, men när jag menade med creme menade jag då ds fast överspottad så att ungaen nästan var vit! :) Men vi får se är ju svårt att undersöka dem innan de öppnat ögonen då kan man ju hålla ungarna och undersöka färgen nogrannare :)
//Nova
#21 jo, det förstod jag, men offwhite är inte ett dugg vit. Gräddvit typ fast mörkare. :) ja, vi får se vad det blir :)
Haha, jo men jag vet hur offwhite ser ut. Kan ungen vara offwhite ds mån tro då den skiftar lite i färgen tycker jag. Men det kanske bara är jag :)
//Nova
#23 Hehe, klart jag vet att du vet det. Fast offwhite ds ser bara vita ut
Bubblan offwhite ds

Lättaste sättet att se om en ljus hamster är d.s är att titta efter mörka fläckar på öronen.
Men tror inte ungen redan nu har fått fläckar på öronen, hade en kille jag sålde som vit sö, han hade ljusa öron så länge jag hade honom. Men när han fyllt ca 5 veckor hos nye ägaren visade han sig ha fått ett par fläckar på ena örat. Så det är väldigt olika när fläckarna dyker upp! :)
//Nova
Mina ungar som varit ds har haft fläckiga öron sedan ca 3 veckors ålder, eller tidigare :)
Så har det vart för mig med vissa fall. Därför skrev jag ''Så det är väldigt olikanär fläckarna dyker upp! :)'' ;)
//Nova