Vilken färg är han egentligen?
Min sambos lilla syster har en hamster som kommer från föräldrar som är färgerna Dove och Silversvart, men har nu sedan hamstern har blivit större (är snart månader) fått mörkbruna fläcka på ryggen (är egentligen svart, hur kan det komma sig?
Lägger in en dålig bild på han, där man ser fläckarna på ryggen han har en stor fläck och mindre, hans bror från samma kull har oxå fått bruna fläckar, dock bara små, och inte fullt så tydliga som denna killen.
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
När det gäller svarta hamstrar så är det inte helt ovanligt att d blir lite brunflammiga i pälsen. Det är väl ett tecken på att det är en "dålig" svart. Dvs att det inte är rena svartbaserade linjer.
Jag hade en svart hamster från djuraffär en gång, och han var nästan helt brun när han var närmare året.
// Sofia
okej, för reagerade när jag såg att han hade en stor brun fläck på ryggen, och en liten, för inget jag sett tidigare, men då e det alltå bara att där e något längre bak i generna som försämrar hans färg =)
Amor vincit omnia
Ja så kan det vara :)
// Sofia
Precis, han är bara lite missfärgad. Men svart är han allt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack s mycket för hjälpen =)
Amor vincit omnia
Såg denna tråden och vet att den är gammal men jag undrar samma sak. Har en svart kh kille här hemma men han har börjat få som ett ljusare brunt band? Är det också dålig svart färg? Ser skumt ut att det succesivt börjat komma ett brunt band på han.

#7 Det är tyvärr nästan inga svarta som håller sig kolsvarta när de blir vuxna och äldre. För att de ska fortsätta vara kolsvarta så har jag förstått det som att man måste renavla den svarta färgen i generationer och det är så vitt jag vet ingen i Sverige som gör.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#8 Okej ;) Panter är ingen panter längre :( haha. Men han är jättesöt ändå <3

#9 Jodå, katt-pantrar är ofta brunaktiga i pälsen de med, han vill säkert bara se ut som de han är döpt efter. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#10 Haha ja. Han har inte temperament som en panter i alla fall ;) tror inte de är så goa :P haha