Hamsterbebisar!
Igår märkte jag att Gullan fått ungar! Det verkar vara JÄTTEMÅNGA! Mer än förra gången och då var det 10 st… Hon hade inte lagt dom i sitt hus utan i hörnet där hon bäddat en håla av fleece & papper :) Hon är jätteduktig mamma och idag gav jag henne ägg och kattmat som extra-mat.
Rosies ungar verkar också vara påväg, hon är suuupertjock och ungarna är planerade två dagar efter Gullan, för jag parade henne 2 dagar efter Bolt hade smitit in till Gullan…
Vet någon om det finns chans för långhåriga ungar?
Förra gången blev alla kh.. Har för mig att KH är dominant?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Gullan och hennes förra ungar! Fast nu bor hon inte i ett akvarium längre utan i en låda som är typ som 2 samlalådor!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Grattis! Håller tummar och tassar här hemma för att allt ska gå bra.
Man ska aldrig säga aldrig om det där med pälstyp, parade en korthårig hona med en korthårig hane och 1 / 4 ungar fick faktiskt långhårig päls ändå. Haha :P
Pappa Bolt!
#2 Tack!! :D Oj det var ju roligt! Några undantag borde det ju kunna bli, i kullen på bilden blev 1 av alla de 10 bandad, fast det kanske iofs inte är så ovanligt!