Mapilamis hamstrar...
Tycker att det verkar som om iaf några stycken här inne har vintetvita från mapilamis? Jag har ju lilla Diddi här hemma och jag tänkte på att det vore roligta tt se bilder på släktingar och så… :) Man får gjärna skriva hur mycket de väger också för Diddi är ju en fin liten knubbsäl så jag funderar på om det är ett släcktdrag eller om det är Margareta som har lyckats så bra med dem? ;)
Jag har pappa Crocker här hemma :) För visst är Diddi efter honom? Han heter visserligen Roslagens men har ju bott hos Maggan innan o fått bebisar där. Jag kommer ta en kull på honom lite längre fram och sedan får han vara glad pensionär.
Slänger med några bilder vilket kanske kan vara roligt för dig att se om du inte sett honom live förstås :) Han är stor o grov och jag kan väga honom imorgon. Har just stoppat tillbaka honom efter kvällsrastningen o nu äter han kvällsmat o vill nog inte bli störd igen hehe ;)
#1 sååå söt!
Stooooora ögon! ;)
Mvh/Ellen<3
#4 Haha ja du anar inte hur fort man smälter när de kikar upp på en o ber om godis ;)
#5 haha o sen me dom gulliga benen!

Mvh/Ellen<3
Jag har två, Fiona (kallar henne för Hoppetoss) och Fideli. De är agouti och agouti pearl :)
Deras pappa är Crocker som Emma visade bild på, mamman kommer jag inte ihåg, kan inte hitta stamtavlan nu, men tror att det var Maräng.
Jag tycker att de är ganska små, de växer inte alls mycket :/ Ronja som har en från samma kull tycker samma sak. Ena är på knappt 40 gram den andra är på lite under 45 gram, och de är 12 veckor. De går knappt upp i vikt, de kan ju inte vara så små :/
Hoppetoss på bild
Mvh Alicia.
Jag har 5 hamstrar från maggan
först ut Mapilamis Jumanji caramel satin långhår
2 ut
Mapilamis Game Bö. Sobel långhår satin
3:e ut
Mapilamis Kosmos Silvergrå homozygot långhår
Mapilamis Ella Agouti
Mapilamis Frizzi Sapphire
Sedan har jag även Nimbus (Crockers bror) här hemma som jag köpte av maggan, även fast han är från Roslagens! :)
(kallas Gilbert) Sapphire pearl
Finingar allihopa<3 
#7 Jo, tror att Diddis mamma är Maräng också :)
#8 Jag e smal, jag E smal!… ;P
#16 Nimbus var ju en goding
#17 Fina magen<3

Påtal om detta med vikt.. Badboy eller "Hemlis" som han kallas här hemma är obetvivlat min största vintervita. Ligger på 53 gram för dagen men har faktiskt varit enda uppe i 65-67 g där någonstans. Men då var han bra rund också, nu lever vi i hälsosammare tider. ;)
Mvh Ellenfyrkant
#19 Ja jätte lika, undra vad det beror på…? :)
Puttar upp och undrar om inte fler har hampisar från mapilamis? ;)

#21 Ganska mycket samma linjer antagligen.
Mvh Ellenfyrkant
#22 Jo precis :)
Samma linjer behöver det inte vara, men förmodligen är det en del av anledningen. Jag tycker det tyder på att Maggan har klart för sig hur hon vill att sina hamstrar ska se ut typmässigt och att hon klarar av att få till det inte bara någon gång, utan i princip hela tiden. Kan jag få till hamstrar med så jämnt utseende som stämmer överrens på mina egna mål kommer jag jubla.

#24 Visst är det så! Tror dock att när jag köpte min "Hemlis" var hennes vintervita avelsbas inte alls bred, vet också att det finns minst en släkting till min Mapilamis hamster här på forumet, då jag stött på denna. Inget ont om det! Just telling. 
En fundering, står det Mapilamis i er hamsters stamtavla? För om jag jämför stamtavlan från min guldhamster och dvärgamstern med stamtava så var min guldhamsters NAMN "Snårvindan´s Zolo". Samma princip följer hundens stamtavla. Medan min Mapilamis hamster heter NAMN "BADBOY", så står Mapilamis och Margareta som uppfödare senare i pappret. Detta betyder väl att min hamster inte har uppfödarnamnet med i sitt registreringsnamn. Det har jag i alla fall utgått ifrån. Blev lite nyfiken på varför man gör så?
Ingen viktig sak, bara nyfiken egentligen.
Någon på forumet som ställer ut sina Mapilamis dvärgar? 
Mvh Ellenfyrkant
#25 det beror på att hon inte vara registrerad uppfödare av vintervita då, endast guldhamstrar när hon gjorde stamtavlan. Då får man inte ha uppfödar namnet framför :)
Mina har i alla fall Mapilamis framför sig i stamtavlan.
Jag hade tänkt ställa ut mina tjejer den 3 mars, men utställningen blev ju inställd. Så det blir väl efter sommaren som jag ställer ut mina.
Mvh Alicia.