Nya akvariumet har anlänt!:D (och inretts)
Äntligen är min lååånga akvariejakt över! Fick tag på ett stort helt gratis hihi :D Har spenderat ett par timmar med att göra rent och inreda det nu. Mer om det + fler bilder på inredningen samt före/efter-bilder finns via länken nedan.
*Glad framtida hamstermamma*
Snart kan Monopol//Yuki komma hem, hihi!
http://cafesinner.blogspot.com/2012/03/da-var-akvariejakten-over.html

Supersnyggt!!
Är Monopol en hona eller hane? För är det en LH hane så lär det bli panerad fiskpinne av alltihop med spånet:)
LH funkar bättre på annat underlag. De flesta honor funkar, men hanar går inte alls.
Jättefint ju! Hur fick du fast vattenflaskan, har nämligen ett akvarium här hemma som står och skräpar men vet inte hur jag ska så fast vattenflaskan. :)
#2 Det finns några alternativ. Antingen så kan man köpa vattenflaska med sugproppar på. Eller så kan du köpa en vanlig vattenflaska med ögla på toppen så man kan hänga upp den. Och då kan du hänga den på kanten av akvariet beroende på hur högt och hur bred kanten är. Eller som jag gör, jag har galler över akvarierna så de inte kan rymma. Då har jag hängt upp flaskan i gallret så den hänger ner därifrån, då kan den hänga vart du vill i akvariet :) Sen går det ju att göra egna lösningar med vanliga flaskor med såklart men det krävs lite händighet och fantasi ;)
1# Det är en långhårig hane, men fick ta kutterspån tillfälligt eftersom det fanns dåligt på lagret. Vad rekomenderas annars? Hade tänkt lättströ…
2# Jag har bara satt den på huset just nu, men senare tänkte jag köpa en sk monteringsplatta (biltema eller claes olsson har, kommer inte ihåg vilken…). Den klistrar man tydligen fast på glaset, typ ena kortsidan, så kan man montera vattenflaskan på där sedan:)!
#3 Okej, det där med gallret var bra… kan kankse testa det :)
#4 aha, så smart med monteringsplatta :)

#4 Har aldrig testat lättströ. Använder stl-strö för det mesta. Toa-lätt ifall det tar slut:)
#4 Lätt-strö har jag till min LH-hane och det funkar! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
7# - Toppen:)! Hoppas på samma här då eftersom det är väldigt behändigt!!
#8 absolut! :D
// Lise
When nothing goes right, go left!
Kanonsnyggt! Yuki kommer trivas jättebra i den buren :D
/Mvh Jenny
Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport
# 10 - Hihi tack:'D Har en tendens att bli överambitiös men i detta fallet är det ju något positivt ^__^ Gnagpinnar kommer det finnas sen också!