Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 1759 ggr
guanabana
0

Besökt ny-invigning av Djurmagazinet i Umeå?

Någon här på forumet som har besökt "Nya" Djurmagazinet på Mariedal i Umeå? Antingen idag eller igår (lördag)? Tja, inte än idag i alla fall, de öppnar kl 12, men har ni besökt senare idag får ni gärna skvallra om besöket. Glad

De har fixat större lokaler bland annat, men det är faktiskt det enda "nya" som jag känner till. De hade invigningen igår och jag funderade på att ta en sväng dit nån gång snart.

Någon som vet om de har typ specialpriser på hamstergrejer? Det sades inte så mycket på den lokala tv-reklamen som har körts, så jag vet inte om det är lönt att skynda sig dit. Obestämd

guanabana
0

Jahapp, då får jag besvara på min egen fråga. Har nu besökt djurmagazinet efter invigningen, gjorde de faktiskt i söndags.

De är mycket större och rymligare, lite fler grejer men på smådjursavdelningen är det inte överdrivet mycket nytt. Såg dock att de håller på att fixa ett par långa hyllor för lösviktsfoder åt smådjur och fågel. Skrattande De hade knappt fyllt en fjärdel av lådorna när jag var där, men det blir kul att se om det kommer in fler hamsterfodersorter i framtiden. Kan ju också bli så att de fylls med något helt annat, men det vet jag ju inte än.

De har också en fin uppställning av burarna, nu kan man faktiskt SE dem utan att knäcka nacken. Vart inte så mycket burar där i söndags, men som sagt höll de fortfarande på att fylla på en massa saker.

Fortfarande säljer de djur Obestämd men de har åtminstone gett dem lite mer intressanta burinredningar. Det ordnade i och för sig djurbutiken för ett tag sen, jag noterade det några veckor innan flytten. Vissa saker knorrar man över som de där extra saltstenarna men inredningen är ändå bättre än vad det har varit.

På det stora hela nöjd med den nya butiken, hade bara önskat de hade tagit bort saltet och de ytte-pyttiga små hjulen från hamsterburarna. Jag köpte några nya leksaker, Sand, skålar och godis men det var inga särskillda reapriser mer än det som står i det allmänna annonsbladet som gäller alla Djurmagazin. Min hamster blev dock överlycklig över trähammocken jag köpte, så det var ju ändå värt besöket. Glad