Använder huset som toa, what to do?
Min guldiskille, 6 veckor gammal, använder sitt hus som toalett… Sen sover han ju där inne oxå… Han gör även sina behov i resten av buren, och han har även en låda med kattsand som han använder ibland… Finns det nåt jag kan göra? Det luktar ju… inge vidare… i hans hus, och även han får ju lite doft av kiss…
Min hane gör precis likadant.. Och jag har inte fått honom att ändra sig tyvärr… :/
En del är jätterenliga och har ett specifikt hörn som de använder som toa, andra är små skitgrisar som kissar och bajsar lite överallt.
Tror du fått den sistnämda kategorin med dig hem ;D Det är nog inte mycket att göra mer än att hålla tummarna att han "skärper till sig" ;)

När du säger kattsand, vad menar du då? Typ sån som katter har dom klumpar sig?
Ja, det är kattsand i lådan…

Vad jag vet är det inte så bra eftersom om hamstern får i sig det är det farligt. Eftersom det blir till klumpar. Testa chinchillasand istället (tror det heter så iaf) :)
Fast han använder ju lådan lite, golvet på buren mycket PLUS huset… Känns liksom inte som att sanden är problemet riktigt… Känns snarare som #2 skrev i så fall, han är helt enkelt en lortis!
Men ska absolut testa byta Sand om det kan tänkas hjälpa…

#6 tänkte inte på om det kunde hjälpa (men när jag tänker efter kanske det kan det) utan mer på att det faktiskt kan vara farligt för hamstern 
Haha min pojke kissar också i plasthuset, fast han sover aldrig det. Han kommer in i plasthuset för att kissa, och sen går han ut o sover o trähuset nr 1 o nr 2 :D
Upplever att all fin Sand klumpar sig mer eller mindre…har haft hamster/chinchillasand och det blir klumpar i den med iof inte stenhårda men ah…
Sen kommer då nästa grej om hamstern äter på den? jag har miss cat tror jag den heter o det e som bitar med nån form av stenaktig grej funkar kanon förvisso, klumpar inte men även där kan hanstern va framme o provgnagde lite första gången jag köpte hem den(tog ett litet provgnag o insåg la att det fanns bättre saker ätt äta på)…
#6….hur stor låda med Sand har han?
Tänkte om man kunde "lura honom" att va mer i sanden…köpte en keramikform på IKEA till min guldis. Visst han va juh redan van vid sandlåda o vad man gjorde i den o så men sen han fick en större har han hållt på mer där än han gjorde när han hade ett vanligt plasthörn…en tanke bara…
Bara att hålla tumamrna för att han blir mer förståndig när han blir lite större :)