Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1254 ggr
Sarah!
0

Konstig färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min kompis har för några veckor sen fått hem en liten guldhamsterbebis från en djuraffär men problemet är att djurbutiken sa att han var svart bandad, de ser man ju, men det finns massa fläckar i själva bandet. Så det ser ju typ ut som Svart ba d.s eller nåt, men de finns ju inte.

Jag lägger in 2 st bilder på honom men dom är ganska mörka eftersom att jag inte ville använda blixt.

Vad tror ni att det är för färg eller kan det vara så på bandade?

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Sarah!
0

och nästa bild

Mvh Sarah

Roonja
0

Det är en vanlig Svart bandad, inget kostigt med det? Glad

UlrikaD
0

Det är sällan man ser en enfärgad hamster med ett perfekt vitt band runtom. De flesta har brutna band, band med lite färg i osv.

Så han är nog svart bandad iallafall.

Bandat och d.s kan finnas på samma hamster men då resulterar det oftast i att hamster har väldigt mycket mer vitt på sig.

Sarah!
0

Okej men jag har aldrig sett en bandad med typ 4 fläckar i det, men om du säger de såGlad Tyckte bara att det såg så konstigt ut eftersom att jag aldrig sett det förut.

Mvh Sarah

Roonja
0

Här har du en silversobel bandad, hon har typ tusen fläckar på bandad (dåligt band), och det är inte ovanligt! Tungan ute

Sarah!
0

#3 Ja, det är väldigt sällan, det har jag aldrig sett i hela mitt liv förutom på bilder. Tyckte bara att dett såg lite konstigt ut.

Jag hade förut en bandad hamster fast med brutet band men inte med en massa fläckar.

#5 Okej, jag trodde föreldrarna kanske hade fel färger så att det blev så här, men tydligen inte.

Tack för alla svar!Skrattande

Mvh Sarah

Odette
0

Vilken fin! Gillar lite "udda" djur, de blir som så personliga då på något vis. Han har ju små öar av färg i sitt band hihi :p

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Sarah!
0

Vilken av bilderna?

Mvh Sarah