Frigolit?
Är det farligt eller okej för en liten guldhamster att klättra på? Tänker att de förmodligen biter på det så..?
- Redigerat 2021-06-06 11:47 av Herveaux
jag har ingen aning?
Har aldrig tänkt på det! Kanske någon annan kan svara på det?! 
Jaa hade varit bra om det är ok för har massa bitar över från när jag köpte tv och de kan man ju forma lite kul^^
Ingen aning
Vill också veta! :P
Sålänge de inte äter på frigoliten bör det inte vara någon fara.
Dock är frigolit väldigt "smuligt" och en hamster kan säkert lätt kvävas av att ha stoppat kindpåsarna fulla med frigolit?, som t.ex med hamstervadd.
Ja men de lär väl äta den? Har fått intrycket av att de tuggar på det mesta…
#5 Det är olika från indevid till indevid, men jag skulle inte våga stoppa ner något som var farligt om de skulle äta på det, för min Ville gillar att tugga i sig det mesta 
Nej jag menar inte att ha i buren utan typ när han är i lekhagen.. så jag kmr ju övervaka.

Är det i lekhagen där man har koll hela tiden så skulle nog jag våga för märker man att det är intressant att smaka på kan man snabbt plocka ut det. Men inte i buren, frigolit är fluffigt och glider inte alls bra ner i strupen, usch.
Mvh Ellenfyrkant
ja om man övervakar i rasthagen går det nog bra, men skulle aldrig ha det i buren.
Tror inte frigolit är någon bra idé, jag skulle inte chansa iaf. Dels är det nog inte så bra om de äter av det och sen kan de säkert stoppa en del i kindpåsarna också. Bättre att använda kartongbitar om man vill bygga labyrinter, klätterställningar osv.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
håller med #10…
….alltså friggolit är gjort av olja mm mm så det kan omöjligt va nyttigt för någon att få i sej. Du kan aldrig ha så fullkommlig koll om hamstern provsmakar…så även om du håller koll så hade jag nog inte använt frigoliten om jag va i dina kläder. Sen e om du känner på friggolit så blir den kletig om den blir fuktig så hamstrar hamstern den lär det va svårt att få ut den när den blir lite fuktig och smulig…Men har du köpt tv kan du la använda kartongen?