Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1365 ggr
Ratlings
0

Klumpbildande eller inte?

Använder ni klumpbildande kattsand (om ni använder kattsand) till era hampisar?

Jag är glad att jag inte köpte det idag iallafall, då Aquila började hamstra och smaka på den! Liten knashamster…

// Lise
When nothing goes right, go left!

deleteduser
0

Den kattsanden som jag använde innan var så himla grov så nu använder jag en Sand för hamstrar och gerbiler. Den är jättebra :)

goldenhamsters
0

Till dvärghamstrarna använder jag smådjurssand. Till guldarna använder jag klumpbildande kattsand, ochd et har jag gjort i flera år och det har aldrig varit något problem för mig. Jag tycker att det är mycket lättare att mocka hos dem då :) Det går inte åt lika mycket Sand och det är mycket billigare.

Mvh Alicia.

Ratlings
0

#1 Jag hade sån där finkornig Sand innan, men båda hamstrarna blir så sjukt sandiga då, går ju inte att pussa på dom utan att få massa Sand i munnen! :p

#2 Du är inte rädd för att dom ska äta det? Det är det jag är rädd för, Aquila ska äta allt!

// Lise

goldenhamsters
0

#3 Mina har aldrig ätit av det, det har annat mycket godare att äta av. För att äta sitt eget kiss inlindat i Sand tror jag inte är så gott, inte ens för en hamster Obestämd. Fast mina hamstrar är inte sånna som äter av allt, förutom en, men hon har växt upp i den sanden och lärt sig att det är toa och inget annat.

Mvh Alicia.

Ratlings
0

#4 Hon har också saker att äta, gnaga på osv.. Men ändå ska hon käka sanden. Därför jag inte vågar köra med klumpbildande!

// Lise

luddtott
0

…jag oroar mej juh inte för att hamstenr ska äta upp sanden eller iaf äta av den det kan omöljligt va gott att äta kissig sand…men visst jag förstår ditt resonomang….

Min uppfödare hade Miss Cat tror jag den hallas o den e som hm småsten i utseendet….va skeptisk då jag använt hamster Sand innan…men det funkar bra…visst man "mockar" inte i lådan man får tömma men o andra sidan e den sanden billigare per liter så ah dyrare blir det endå inte….dock vet jag att min hampe tog sig ett provgnag på den sanden dock va det just ett provgnag sen va det klart…

Så äter hon verkligen kissig Sand??

Ratlings
0

#6 Nej men hon äter det hon kissat på! :) Och speciellt kul är det att äta och hamstra Sand när det är nytt. Vill inte att hon ska få "cement" i magen av klumbildande direkt.. :/

Hamster/chinchilla/gerbil-sand har jag testat men som sagt fastnar det så jäkla mycket, speciellt på den långhåriga, så det går inte att pussa på dom då Rynkar på näsan

// Lise

luddtott
0

tycker juh chinchilla Sand klumpar lite den med iof…

Men oki hamstrar hon sanden är juh finkornig Sand klart dumt :) Då hade jag helt klart kört på miss cat eller va 17 den nu exakt heter…den brukar iaf finnas i typ alla butiker köpte min säck på ica maxi…hamstrar hon den så får hon iaf ut den då det inte blir nån sement… Det är en pappsäck typ.."sanden" är vit ser hm ah lite ut som gruset man grusar vägar med fast vitt….ser du det komemr du säkert säga ahhh jaja sånt ;) O det sätter sig inte i pälsen…min Griffon har lång päls och det är inga problem alls…billigt och bra som sagt oxå…

Ratlings
0

#8 Japp, hade tänkt köpa något sånt. Vet vad jag ska ha :)

// Lise