Nykomling till familjen!
Hej! Igår så flyttade det in en liten kille som precis fyllt 8 veckor. Om jag inte tar helt fel så är han normalfärgad umborus kh men han har något teckning också, jag vet inte om han är dåligt spottad eller vad han är. Men han är super fin! Bilder kommer sen när han fått vara lite för sig själv och så i nya hemmet. :)
Åh vad kul, grattis :D
Tack :D

Grattis! Det ska bli kul att se bilder! Vart är han ifrån?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Han kommer faktiskt från Arken Zoo i Sandviken, jag tänkte utforska lite vad det är för djur dom får in där. Det var en grundlig "hälsobestikning" på honom, och man fick kontrakt, och de tar tillbaka den om man får allergi besvär inom en vecka, och det var skötselråd med och dom kommer från en riktig uppfödare och inte grossist.
Så jag tyckte det vore värt ett försök och se vad det är för djur dom köper in :)
Jag är föredetta hamsteruppfödare så jag är medveten om att det inte är populärt att köpa från djuraffärer. Och detta är faktiskt första djuret på länge som kommer från zoo. Så hoppa inte på mig om detta. Tack :)
Kan man få lite hjälp med att döpa lillgrabben? :)
Gismo
Jag känner så många hundar som heter så, så det blir fel för mig att ha en hamster som heter så då xD

Jag tror inte så många hoppar på folk i efterhand för att de köpt hamster från djuraffär, utom att man nämner det som en orsak om det dyker upp problem med hamstern sedan. Det är ju väldigt många här som har hamster från djuraffär. =)
Djurnamn tycker jag är någor väldigt personligt. Jag döper gärna efter något jag tycker om, en god dryck, en favoritkaraktär i en film eller en bok, eller efter något som djuret påminner om. Djuret jag köpt senast som jag fick döpa var en mus, hon är så gudomligt söt och riktigt snäll, hon är ett riktigt litet hjärta. Och det blev namnet, Hjärta! =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Så kul, grattis! 
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
Okej ska fundera lite mer då :P
grattis.
bild ska bli intressant att få se sen.
Han är nog normalfärgad i alla all. Men sen är jag osäker på om han är umb eller inte. Men han är ju så pass liten fortfarande så det visar sig väl. :P
Har fortfarande inte kommit på något namn