Hamsterungarna
hejhej jag kommer få hamsterungar av en kompis som får en kull (kanske om ingetting händer..) och jag tänkte ha den tillsamans med min hona som är 5 månader och hon är lite ja, vi lät piff träffa hon som var gravid men då var den inte det. Det gick inte så jätte bra, för min började komma med tassarna i fejset på henne. Spelar det någon roll på könet eller? Är det någotting man ska tänka på? Låt mig veta. Kram! :)
vad är det för hamster? guld eller dvärg?
du vet väl att man inte kan ha guldhamstrar tillsammans?
Du måste läsa på en hel del innan du börjar med aveln. Men jag går rakt på frågan.
Om du sparar en unge är det klart att könet spelar roll. Sparar du en hane kommer det bli ungar.
Som sagt läs på mycket, mycket och tänk efter. Tänk på att alla ungar kommer kanske inte bli sålda. De kanske inte kan bo tillsammans och du behöver sära på de, vilken innebär att du plötsligt har många fler burar. Är föräldrarna från djuraffär finns det risk för ungar som inte är friska. Varför vill du ta en kull?
Du kan t.ex läsa mer här.
1# Dvärghamster
#2 häänger ej med, det är ej jag som får kullen om du läste så står det ''av min kompis'' och dom hade inte läst någoting för det var någon som lurade dom att köpa en kille & tjej men dom trodde att båda var systrar. Så då blev tjejen gravid. Och deras är inte från djuraffären. Du kanske missförstod det dära; Jag undrar om det spelar någon roll på könet, jag kommer ta hand om 1 och det var därför vill jag veta om det spelar någon roll om det är en kille eller tjej så inte piff blir gravid. Men det kanske inte är möjligt.. xd Jag vet inte så mycket om hur dom kommer göra.
Om du inte vill ha ungar så är det ju inte så smart och ha hona-hane. Dom kommer ju antagligen para sig isåfall och du ville ju inte ha ungar. Så köp samma kön som din hamster har.