Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 658 ggr
PuffPoff
0

Sätta ihop hamster

hejhej jag kommer få hamsterungar av en kompis som får en kull (kanske om ingetting händer..) och jag tänkte ha den tillsamans med min hona som är 5 månader och hon är lite ja, vi lät piff träffa hon som var gravid men då var den inte det. Det gick inte så jätte bra, för min började komma med tassarna i fejset på henne. Spelar det någon roll på könet eller? Är det någotting man ska tänka på? Låt mig veta. Kram! :)

Roonja
0

Det är nog inte så bra att testa med en hona som är gravid, hon har ju moders instingter. Men äldre djur brukar vara snälla mot ynge/bäbisar, så det borde nog gå bra. :)

PuffPoff
0

Hon var inte gravid då ;P, Okkei

Roonja
0

Citerar: och jag tänkte ha den tillsammans med min hona som är 5 månader och hon är lite ja, vi lät piff träffa hon som VAR gravid men då gick det inte.

Men eftersom hon var fem månader och troligen inte har bott med någon annan så skulle det nog inte gå.

Men jag tycker det är värt att prova sätta ihop bebisarna (honor) med din tjej. Dem äldre (som sagt) brukar vara snäll mot bebisar. :)

PuffPoff
0

Hon har bott med några på djuraffärn men dom var så skygga.. :P

Men hon trivs jätte bra med en annan hamster. Som är äldre en henne :)

Lät piff träffa hon som var gravid men då var den inte det xD Kanske inte så tydligt men aja ;)

Roonja
0

#4 hihi jaha. Så nu, men inte då, då fattar jag! XP Men testa, det borde gå bra. Skrattande

PuffPoff
0

Okej, Skrattande