UNGAR!
Min hamster Gucci blev parad för 19 dagar sen och kollade i morse men hittade inga ungar, kollade nyss igen och tog upp henne. Bara för att upptäcka att det låg en nyfödd unge i boet.. får lite smått panik. Såg ju ingenting ovanligt imorse och trodde inte att dom skulle vara här nu. Vid denna tiden.. så tänkte ju bara se fall hon var levande och mådde bra osv.. gud, mår så himla dåligt fall hon nu biter ihjäl sina ungar.. tror inte ens hon hade fött klart, för hon var så himla tjock och bara en unge? nja.. känns lite omöjligt. tror ni att hon kommer döda sina ungar? :o känner mig så himla korkad.. :( ville bara kolla så ungarna inte hade fastnat och hon låg död eller någonting ju.. hon reagerade inte argt eller nåt, hon kollade bara på mig med nyfikna ögon, så hon verkade inte stressad. och hon brukar inte vara stressad precis.. vad tycker ni jag ska göra nu också? la tillbaka henne och gick ut direkt när jag såg ungen.
behöver verkligen hjälp, har lite smått panik. Hon är verkligen min lilla ögonsten och vill inte att någonting ska hända henne.
Det ska vara lugnt så länge du inte stressat upp henne
gå tillbaka efter 12 timmar när hon fött klart och kolla till hur det går med förlossningen, om hon verkar okay eller inte.
Det är viktigt att du gör rummet mörkt nu, eftersom hon föder på dagen, så hon känner sig tryggare.
Stressade nog inte upp henne tror jag inte :) okej, ska göra det. Rummet har varit mörkt i flera dagar nu, har ju gått och väntat på ungar.. Men när jag ska kolla till henne ska jag locka ut henne eller vad ska jag göra då?
blev så himla orolig, är så himla nojjig när det gäller Gucci&alla mina hamstrar.. speciellt nu när hon har fött/föder ungarna.
tack för hjälpen, uppskattar verkligen din hjälp! :D mår lite bättre nu också..
hoppas det går bra!
tack så mycket! :) Vet inte riktigt hur det går för henne och ungarna, ska kolla om några timmar när allt lugnat ner sig.. är ju så mycket lättare att få ungar med större djur, för dom kan man ju ändå hjälpa och se på så allt går bra Här går ju inte det.. får lite smått panik och massa bilder ploppar upp i mitt huvud.. annars tror jag att allt kommer gå bra, lagar lite lyxmiddag som jag tänker gå in med när det svalnat till, sen är det att låta henne vara igen.. och sen imorgon kolla hur många det blev osv.. tror nog det blir några stycken.. hoppas jag i alla fall! :)
kan man gå in i rummet och hålla på med min andra hamster ikväll sen? eller ska jag låta rummet vara helt.. måste ju släppa ut Saffran lite ikväll också så inte han blir helt vild ikväll ;)
Jo det kan du var bara noga med att inte prassla och göra för höga ljud då det kan störa honan. Men annars har det aldrig vart någon fara med mina honor som haft bebsiar att jag är inne i rummet och grejar med andra hamstrar. :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Kan jag ha lyset på?;) varit rädd för att tända hela kvällen..
Nyss var både Gucci&chiquita ute och åt. Lite små trötta var dom efter ha tagit hand om ungarna hela natten.. Petade bort lite toalättpapper och såg (om jag räknade rätt) fyra små rosa korvar i ett hörn. Lagom mängd hamsterungar för min&Guccis första gång tycker jag! :) Dom låg stilla men rörde sig lite, är det normalt? Dom har pipit hela natten allihopa så tror dom sov nu. Det var nog därför Gucci gick och åt. Men om dom hade varit döda hade hon ätit upp dom väl? Det var en mini också, men den var inte så liten. Tycker alla såg stora ut och så. Är glad nu ialla fall att dom lever allihopa och att allt verkar ha gått bra. Nu ska jag inte störa dom tills ikväll då maten ska serveras! Håller tummarna på att det blir mandariner i kullen, vilket är en stor chans! :)
de sover mkt på dan när det är ljust.
låt bebisarna få sova, de behöver all sömn de kan få nu.
var noga med din handhygien nu när det är förkylningstider. de små har inget skydd mot våra basiller och kan bli sjuka.
ja, det brukar ju Gucci&Chiquita också göra :) ska inte pilla i buren mer nu, ville bara kolla så att det var bebisar över huvudtaget :)
ja, brukar ju vara noga för vill ju inte att mina hamstrar ska bli sjuka. Men ska vara extra noga då! :)
tack för hjälpen! :D