Håll tummarna nu
På onsdag ska Mejram till veterinären. Nu vet jag ju inte om det bara är jag som är nojig eller om hon verkligen är sjuk. Men jag vill vara på säkra sidan. Tycker att hon har haft lite dålig balans senaste tiden och imorse såg det ut som att hon släpade bakbenen efter sig. Fanns tyvärr ingen tid förrän på onsdag(tiden som jag skulle ha fått idag skulle jag omöjligt hinna till) men hon verkar ju pigg i övrigt så jag hoppas att hon klarar sig.
Håller tummarna här hemma, lycka till med din fina tjej!
MVH Wilma
Hon var vaken nyss och fick komma upp och mysa, hon ramlade 3 gånger på 10 minuter. Hennes syster dog oförklarligt för 2 månader sedan. Så hoppas bara att det är något tillfälligt.
Hur gammal är hon då?
Låter ju som någon hjärnblödning eller liknande :(
// Sofia
Hon fyller 1 år om 2,5 vecka. Jo, misstänker att det kan vara det eller någon tumör. Tyvärr så fanns det ingen senare tid idag och imorron är smådjursveterinären uppbokad hela dagen. Hoppas bara att det inte är något så att min lilla plutt får gå omkring och lida i onödan
Håller tummarna!
// Sofia
Mejram sover nu tyvärr i hamsterhimmlen. Veterinären hade fått höra symtomen och kunde direkt säga att det var en tumör i hjärnan. Så moster ringde upp mig och erbjöd mig att komma förbi efter att hon slutat så kunde hon avliva Mejram på en gång och gratis. När jag kom dit såg moster direkt att ena bakbenet nästan slutat fungera och att Mejram var mycket sjuk. Det skulle ta 7 - 10 minuter från att hon fick sprutan tills hon somnade in, men det gick på 10 sekunder. Min lilla plutt var alltså väldigt sjuk.
Vila i frid Mejram
Beklagar att din fina lilla tjej somnat in, men nu slipper hon lida och ha ont.. Hon är väldigt glad över att ha haft dig som sin ägare som kunde stoppa henne lidande, beklagar verkligen förlusten
Vila ifrid fina Merjam
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Nu får hon iallafall vara med sin syster
Vila i frid
Vila i frid lilla vän
Detta var sista gången jag köper hamster av okänt ursprung. Nästa gång får det bli från en uppfödare som kan sin sak och avlar på friska föräldrar. Även om mina hamstrar har varit helt underbara(och Mejram som alltid skulle pussas) så vill jag inte riskera att få hem en ny hamster som blir sjuk och dör efter bara några månader