Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 724 ggr
Erika89
0

Dammsugarslang?

Hej!

Jag har funderat på att använda en gammal dammsugarslang till min Mårten som rör, men sen kom jag på, är detta för litet? Jag vill ju inte att han fastnar :P Men det borde han väl kanske inte göra..

Nån som har några erfarenheter och använder dammsugarslang? Eller har ni tips på nån annan slang? Vill gärna ha slang då det går att böja dom bättre än rör :)

Mvh Erika

Twisted_T
0

Du behöver ju kanske inte ha hela i men en liten bit ska ju gå bra. Jag hade nog inte ha längre än en hushållspappers rulles längd i sådana fall. Sen ett tips, du kan ju klippa upp slangen hela vägen i botten så är det ingen risk att hamstern fastnar :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Erika89
1

Nu har jag testat att skära upp i botten och det funkade skitbra :) Så jag tar lite längre än hushållsrulle i storlek :) 

Tack för tipset :)

Twisted_T
0

Ok. Men det ska nog inte vara någon fara. Sålänge det inte är såpass långt att det blir syrebrist inuti röret. Går ju att göra lufthål om man känner sig osäker med :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Erika89
0

Då gör jag några lufthål för att vara på den säkra sidan :)
Hade även tänkt gömma en del lite under ströet, men inte så mkt så det kommer komma luft igenom iaf :)

Erika89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär blev det :)

Har skurit upp botten, fast den vred sig ju såklart i buren ;) Och sen har jag gjort lufthål, får se om han gör upptäcksfärd sen :)