Sulfidas Faylea
Nämen, insåg ju att min tös från F-kullen inte fått sig en egen tråd!
Hon heter alltså Sulfidas Faylea, är svart LH (troligtvis umb).
Född 3 december 2011.
Mamma: Jahoda Syrius, sobel LH (Dilutedbärare)
Pappa: Irvin Syrius, svart rex KH (Dilutedbärare)
Hela denna kull blev helt galet social, så jag är jättenöjd!
Alla har haft en tendens att lägga huvudet på sne och ge en världens puppy-eye-blick.
Faylea är riktigt nyfiken och kontaktsökande. Och kommer mer än gärna upp i handen.
Hon kommer att ingå i min blåa avel framöver, även om hon inte bär på diluted så är hon ändå svart, vilket jag behöver :)
En liten bild på sötnosen!
// Sofia
Den grå-blå bottenfärgen beror troligen på att det finns mycket diluted bakom. Och den bruna tippingen på att hon är umb.
// Sofia
Himla fin! 
Åh så söt!
Gud så söt! 
Tack :)
// Sofia
AWWW!!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Liten uppdatering!
Eftersom hon kommer ur min första diluted-parning så håller jag ju lite extra koll för att se hur hon utvecklas.
Hennes päls har skiftat lite under uppväxten. Som bebis var hon kolsvart, men hade en blå "glans" över sig. Sen blev hon svart med gråblå bottenfärg. Sen fick hon en brunaktig tipping, vilket troligen beror på att hon är umb (mamman är sobel).
Nu börjar bottenfärgen ändras igen. Intressant :)
// Sofia
Hmm tycker som du..intressant. Mamma hade ju brun" umb. Hon ser ju mer brun ut än svart ut, så det är nog det Faylea också har. Hon ser nästan blå ut under, är du inte säker på att hon är blå umb då!!?