Mina kineser
Har ju faktiskt aldrig visat upp mina kinesiska dvärghamstrar innan. De har ju ändå bott här sedan i september.
Idag har jag även satt ihop dem som par så vi får väl se hur de går. Men de verkar ha fullt upp med att undersöka sitt nya hem.
Först lite bilder på pojken, "Pang på Rödbetan". Satte båda i varsin låda för att ta kort, de har bott i varsitt terrarium, men nu fick de flytta in till en helt nya lya:)

Åh, vad söta! Särskilt gossen är ju ljuvlig! (Särskilt den sura minen! ;))
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Äntligen !!! Ludvig hälsar till lillebror och Genevieve till sin kull syster
Kul att dom har flyttat ihop
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Men jisses så söta!
Jag står utanför din dörr när bebisarna har kommit! ;D
// Sofia

#15 Vinketivink till släkten!
#16 De är supersöta och så himla tama och mysiga. Älskar hur de håller fast i en med sina små tassar.
Ååhh, så vackra! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Så söta. Kinesiska dvärghamstrar är så mysiga.
Nu gör jag mitt första inlägg, trots att jag har läst här i drygt 2½ år. Här hemma har vi en liten kinesisk dvärghamster på 2 år och 5 månader. Lii heter hon och är en sådan liten personlighet och jättesnäll. Aldrig har hon bitits och hon är fortfarande lika pigg.
Jag försöker hela tiden hitta mer information om de små kineserna men det är inte så lätt alla gånger. Men ju mer information jag trots allt har hittat och ju fler bilder jag sett, skulle jag nu, faktiskt kunna tänka mig även en hane :-)
/Anette

#19 Ett tips är att ta kontakt med Pernilla på Skärgårdens. Det är därifrån mina kommer och hon har nästa alltid till salu.
Himla fina! Var själv sugen på kineser innan jag bestämt mig för vilken hamster det skulle bli. Skaffar jag dvärgar något mer i framtiden så är kineserna det självklara valet. Verkar vara jättetrevliga djur med. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fina bilder på fina hampisar!
Äntligen! De är superfina!! Hanen gillade jag extra mycket men honan va himla söt hon med. Fint med den blanka pälsen.
#20 Jag har varit inne på hennes sida några gånger. Tyvärr bor jag i helt fel del av landet. Långt till uppfödare, oavsett vilken hamster det än gäller. Jag vill gärna se hamstern i verkligheten. Fast jag kanske få låta bli att tänka så.
Hur brukar ni som är här inne göra när det gäller transport? Nu hittade jag inte så många transporter hit, när jag var inne och tittade på djurtransport. Känner ni de som transporterar eller är det helt okända personer? Det är alltid bra att veta, om det kommer att vara det ända sättet, att få hem fler kineser.
Som ni nog förstå är Lii från en djuraffär men jag har mina funderingar på om hon ändå inte var uppfödd i ett hem. Dumt nog så frågade jag inte. Hon var tillsammans med sina kullsystrar och i det andra terrariet fanns hennes bröder. Lite avvaktande var hon första dagen och vem hade inte varit det. Givetvis fick hon vara ifred och redan nästa dag var det en lugn och go liten tjej som satt på min arm och åt sitt hamstergodis.
/Anette

#24 Vart bor du nånstans?
Jag köper från uppfödare jag litar på och har hört gott om innan. Så där känner jag att jag inte behöver träffa djuren innan utan jag litar på att uppfödaren ger mig en bra beskrivning.
Mina kineser hämtade jag dock på en utställning så jag fick ju träffa dem innan jag fick dem ändå.
Djurtransport har jag använt mig flera gånger av. Det är oftast folk som hjälpt till tidigare och man kan ju titta tidigare trådar och se ifall de kört innan och vad det varit för respons.
Jag har enbart positiva erfarenheter av djurtransport, men oftast när det gäller hamstrar så har jag fått hem i samband med utställningar. Även om jag själv inte åkt så har någon som bor i min stad åkt och då har mina hamstrar fått lift med dem.
Å så söta
jag tycker kineser är så coola :D
// Nadja
#25 Tack för info. Alltid bra att veta hur andra gör och tycker.
Jag bor i Blekinge och jag har i varje fall inte hittat några uppfödare här eller i närliggande län, när jag varit inne på de olika föreningarna och tittat. Kanske det finns någon jag inte känner till.

Här blir inga barn gjorda…bokstavligt talat.
Efter att ha fått sova på soffan och aldrig blivit insläppt i huset så tyckte faktiskt Rödis attmåttet var rågat.
Han hade egentligen tänkt att hålla ut tills det blev nåt snyggt terrarium ledigt så han kunde flytta i stil till en riktigt snygg ungkarlslya. Men efter att nästan fått tinnitus varje gång han skulle äta för att Celia skrikit på honom så packade han sin ryggsäck och drog till närmaste lediga lya.
Det visade sig vara en duna-bur som uthyrdes i andra hand för robbarna som bodde där hade flyttat till nytt.
Rödis gjorde sig snabbt hemmastadd. Bäddade snyggt i huset, tog med sig maten in och slängde upp tassarna på soffbordet.
Lugnet är återställt men bebisar….nepp inte här iallafall.
Men åh så söta! Upplever du någon större skillnad mellan kineser och de andra dvärgarterna UlrikaD?

#30 Tycker kineser och vintervita påminner om varandra i kelighet och gosighet. Men kineser är mer framåt och äventyrslystna.
Vad tråkigt att det inte blir några bäbisar. Celia som är så fin, men men…
Vår gamla dam här hemma är en ds. Jag gick och hoppades på bäbisar, för det skulle vara roligt med fler kineser här hemma och Göteborg är en sträcka som vi kan klara av att köra själva för hämtning.
Som övriga redan nämnt, dina texter är härliga. Barnen brukar titta lite konstigt på mig när jag sitter och skrattar för mig själv, när jag läser dom, men det får jag bjuda på 

#33 Får nöja mig med dessa två finingar. Fast deras uppfödare sa att ibland så kan de faktiskt bli bebisar ändå.
Jag vet inte riktigt hur….möjligtvis om han snubblade och ramlade på henne medans han sprang ifrån henne.
Kanske får importera nån ny internet-tjej till honom. Fast det kanske är taskigt nu när han lever livets glada dagar i sin ungkarlslya. Kinamat och fotboll på tv:n är det som gäller nu dagarna i ända.
Söta är de i vilket fall som helst, båda två:)

Trist att de inte kom överens, gillade dock sättet du beskrev flytten på. Kändes inte lika tungt när man läser ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Livet känns så orättvist just nu så jag vill bara sätta mig i ett hörn och stortjuta!
Satte ju ihop dem för att de skulle få sällskap, men tösen ville ju inte så jag delade pådem igen.Men han hade hunnit para henne och idag fick det tyvärr konsekvenser.
Mina är lika morgontrötta som sin matte men när hon inte kom fram när jag fyllde på matenså blev jag orolig och började gräva lite försiktigt i terrariet.
Hittade papper med blod på, men inte tös. Letade vidare och i ett annat bo låg hon, död. Hon hade bebisar i magen som hon inte fått ut.
Så jäkla ledsen.Hade jag inte satt ihop dem så hade hon fortfarande levt.
Känner mig som världens sämsta hamster-matte just nu.
#37 Men nej så fruktansvärt hemskt!
Beklagar.
Mvh Alicia.
Nej vad tråkigt.
Beklagar verkligen. Det är sånt som händer även den bästa, men visst känns det ruttet när det väl händer.
Ååh nej så hemskt!
Det är ju inte ditt fel, du skulle aldrig kunna vetat!
Beklagar. 
Nej så hemskt. Lilla söta Celia, men det är inte ditt fel. Man kan inte veta vad som ska hända. Jag beklagar. 
Beklagar 
Medarbetare på Chinese crested ifokus.