Parning
hejhej har läst jätte mycket om hamsterungar och parning osv
Men jag har inte förstått hur man kan se skillnaden dom kommer ju ungefär se likadana ut jag har hört någoting med nagelack men kan det inte vara farligt?
Tacksam för svar! :) /Kram Moa
eh, va?
Eh, förstår du ej??
Kan inte riktigt förstå sammanhänget med nagellack heller? Och hur menar du med att de kommer se likadana ut? Vid födseln så ser man ju såklart inte så stor skillnad?
Hon menar att de ungar med samma färg är svårt att se skillnad på. Då ska man dutta en droppe nagellack på olika ställen på deras kroppar så att man ser skillnad på dem.
Jag tycker inte att du ska göra det. man lär sig se skillnad på dem efter ett tag :)
Mvh Alicia.
Ja Vintervita kan se väldigt lika ut medan de är mindre, men när ungarna är några veckor brukar man se skillnad på dom. Att märka med nagellack brukar inte funka. De tvättar bort det har jag hört. Och nej, nagellack är nog inte så nyttigt.
Läst någonstans om någon som klippte ett litet jack i pälsen på en unge som va väldigt likt ett av sina syskon, men har inte gjort det själv.
#4 #5 Okejj tack!! då vet jag :)
Jaha då hänger jag med.
Det visste jag inte, men man borde väl oftast se skillnad efter ett tag? Kan ju skilja i storlek och annat.
Annars har jag ingen aning :)
Jodå det brukar man göra. Men i min förra kull hade jag tex två pojkar som såg identiskta ut oavsett hur mycket jag än studerade dom o försökte se skillnad. Det va först efter 3 veckor de verkligen började skilja sig åt genom att ena blev något ljusare på vissa partier o den andra blev aningens större. Så ibland kan de nog vara luriga :) Lite jobbigt om någon tingar via foton redan när de är ett par veckor o man har svårt att hålla reda på vilken som är vilken ibland hihi ;)