Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 594 ggr
Movie
0

Tung hamster?

Hej!

Kan hamstrar bli överviktiga? Jag köpte min hamster 29 december 2011 och han verkar helt frisk, snäll och bits inte alls, men han har gått väldigt upp i vikt! Är det normalt? Jag ger han lite sallad varje dag + fröblandning och ibland nötter, gurka, morötter, vindruvor och tomat. Åter igen; är det normalt att han ska gå upp i vikt så fort? :S

Roonja
0

Ja, det borde väll vara bra! Är h*n från djuraffär eller uppfödare? Vad väger h*n? Glad

Movie
0

Han är från djuraffär. Men jag vet att han kommer från en bra uppdödre innan åkte dit. Han hade också kommit en dag innan jag köpte honom.

UlrikaD
0

Var han en bebis när du köpte honom så ska han ju gå upp i vikt och bli vuxen. Så det är ju svårt att säga när man inte vet mer om ålder och vad han har gått upp.

Movie
0

Han var 5 veckor gammal när jag köpte honomGlad Han är helt frisk och lämnar till och med mat kvar i skålen. Så han är väl inte överviktig?

UlrikaD
0

Det går ju absolut inte att svara på om en hamster är överviktig när man vare sig har en vikt eller en bild att gå på.

Vad ska man gå på då?

Men är det en bebis du har köpt så är det ju fullt normalt att de går upp i vikt, de måste ju bli vuxna.

Movie
0

Tack så mycket! Glad