Mina första importer
Jag är så jätte glad! 
Om några veckor får jag hem mina två första importer (Vintervita). De kommer från Finland och är från Tarinan. Båda två har för mig intressanta stamtavlor även fast honans mamma är Svensk hihi.
Vågar jag visa bilder tro? Det kanske betyder otur. De är ju inte här ännu. 
men oj så spännande! då får du lära dina hamstrar finska nu då.. iaf de som ska på dejt med dessa ;) fast det är klart.. mamman kanske har lärt den ena svenska iaf 
Haha ja det är ju förhoppningsvis Crockers framtida fjälla som kommer så han får nog ta en kurs tror jag. Jag själv försöker lära mig deras namn bara, vilket inte är alls lätt hihi ;-)
Kan du inte visa lite bilder tror inte det ska ge otur !!
Dom verkar så spännande!!!!!
åh, gud vad kul! :) Vad är det dom heter då? :)
Okej då. 
Bilderna är tagna av Arja Myllylä och lånas av mig.
Först ut har vi Sapphire-pojken. Han heter Tarinan Pakkaslumi. Han är född den 12:e december och är alltså fortfarande bebis fastän han ser stor o grov ut. I stamtavlan har han mycket engelskt som Wessex, Wellingtons, Bourne Valleys men även finskt och en skvätt svenskt mm.
Sen har vi Agouti-flickan som är ännu yngre. Hon är född 27:e dec och är även hon grov och fin för att bara vara en liten plutt.
Hon heter Tarinan Kommervenkki och hon har som sagt svensk mamma men har mer finskt i stamtavlan än hanen. Där finns också en del engelskt som Wellingtons o Tristar's. Tror hon blir en riktigt fin tjej när hon blir stor.
men oj så fina de är! otroligt vacker färg på hanen
Hoppas de kommer till sitt nya hem säkert och att de trivs hos dig. :) Väldigt spännande med utländskt blod~
Du får allt ta en massa bilder på dem när de boat in sig! :D Kameran verkar tyvärr inte göra sötisarna någon rättvisa.
Hejsvejs~
Ja han är inte så dum. Han har inte så mycket brunt eller beige i sig så det blir kanon att få in honom. Sen hade nog färgen kunnat vara lite djupare blå, men man får ju inte allt med en gång. Då har man inget att jobba för själv sen :-)
Vad intressant och kul!
Åh vad fin och blå färg hanen har, inget brunt inte
. Och honan var ju jätte mörk och fin
.
Mvh Alicia.
Tack tack. Ja det ska bli jätte spännande! Hade tänkt vänta lite innan jag importerar men Lotta erbjöd sig ta med hamstrar hem när hon ändå skulle på utställning o det går ju inte tacka nej till :-D
Oerhört roligt! Grattis! Hoppas allt går bra nu så du får hem dem utan tjorv :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack :D Det hoppas jag med. Men det ska nog gå bra. Jag har sagt att jag får åka upp o hämta dom hos Lotta i nödfall. Så länge de kommer till Sverige ordnar det sig säkert. :)
Vad kul! Dom är jätte gulliga
Hoppas att allt går bra!
// Nadja

Grattis, alltid kul att få tag på nytt blod!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ja verkligen :D Hade lite problem att hitta någon lämplig tjej till Crocker. Nu blir inavelsgraden 0,2% vilket jag kan leva med hihi ;)

Superfint typade!! 
Roligt att höra. Jag är inte så jätte bra på att se det själv ännu men jag försöker lära mig. Vill inte heller ha övertypade men inte heller grossist-utseende på dom.