Var på djuraffären
hittade "torkad persilija", kan hamstrar äta det? Kan inte det skada kindpåsarna, för att den är ju torkad och hård. Någon som vet?

Det är ingen fara :) Risken är väl att det är lite starkt så pröva med lite i början :) Det kan också hända att hamstern vägrar äta det för att det är en sån stark doft. Mina gerbiler äter absolut ingen mat som det ens finns torkad persilja i för dom avskyr doften haha! =)
Jag vet inte dom brukar ju gnaga på träsaker och pinnar och få in bark och spågor i kindpåsen då borde ju det också gå bra med torkad persilja??
Okej, då kanske jag köper lite torkad persilija då ;) haha, min hamster äter allt som är grönt… Hade en grön sandlåda men han gnagde sönder den :(

Bättre att köpa färsk persilja. Nyttigare för dem med färska grönsaker.
aa, det är ju klart. Men jag tror den ruttnar innan han äter upp en hel sådan.. Men han får massa färskt varje dag :)

#5 En hel?
Man köper persilja i lösvikt, jättefräscht och gott. Du kan köpa en stjälk om du vill;)
#6 gör man? :o det visste inte jag, jag trodde de var små plantor… Haha, dumma mej ;)

#7 Finns såna också, som man använder som krydda mest i matlagning tror jag. (Lagar inte mat:)
Men kolla där det ligger lösvikt, det ligger så man plockar ihop en knippa. Väldigt billigt är det också och jag har hittills inte hittat nån hamster som inte älskar det:)
smaka på den "torkade persiljan" så att den inte smakar salt.