Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 664 ggr
Frosstis
0

Gjorde ett nytt recept- smaskens!

Jao, ville baka till min hamster nu eftersom mina föräldrar inte var hemma (mysigare att vara självFlört) .

Jag har inga direkta mått, men jag har en gul skopa till min hamster som jag använde lite.

Jag använde:

solrosfrön

hamsterblandningen (inte så jättemkt, det är inte så bra att baka med)

vatten

2 olika sortes havregryn, 1 vanligt och 1 annat som är fiberrikt.

coccos

valnötter (ca 3 st)

Sätt på ugnen på 175 grader .

Jag hällde i allting som var torrt i en skål, och blandade (jag använde 2 teskedar coccos). Sen när allt är blandat hackar du valnötterna till småsmåbitar och häller i. Sen häller du i vatten, och blandar hårt och mycket så att det nästan blir som en smet, om det blir för vattnigt kan du bara hälla i mer havregryn.

Sen lägger du ut "klumpar" på ett bakplåtspapper på en plåt och sedan lägger du in de i ugnen i 15 minuter :)

När du tar ut de så tar du en sticka och det ska inte fastna smet på den, det ska vara torrt. Då är de klara! Ställ in de i frysen ett par minuter och sedan är de färdiga att ge till din hamster ;)

Jag kallar de havrekakor och min hamster älskade de! :DLycka till^^ (om du inte har en, vad ska man kalla de?, smal? hamster så kan du plocka bort coccos och solrosfrön och ersätta de till andra grejerCool)

Och jag har ingen bild på de..

Frosstis
0

Btw de ska vara hårda ;)