Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2602 ggr
Borgbackens
0

Dockskåp till hamsterbur?

Hur tror ni det skulle funka? :)

http://www.blocket.se/gavleborg/Lundby_dockskap_38394945.htm?ca=5&w=1 som exempel, och sedan göra en träram med galler som passar, och skruva dit på hela framsidan..?

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

HamsterMarie
0

Haha, skulle ju vara kul. Blir ju som ett hus, gulligt. :)

Borgbackens
0

#1, Ja, det som är tanken! :)

Du tror inte att ev. hamster skulle gräva sig igenom väggen elr. liknande? Har hört om hamstrar som grävt sig igenom samla-lådor, och dom är väl av hårdare material än en dockhus-vägg? :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

HamsterMarie
0

Vet inte vad dockhuset är byggt utav. Är det utav trä så borde det vara svårt för hamstern att ta sig igenom. Sen tror jag hamstrarna gnager sig ut från samla-lådorna. Den plasten är mycket tunnare än en trävägg till ett dockhus oftast. Så jag tror inte att det ska vara några problem. :)

Novis10
0

Vi har själv ett sådant dockhus hemma (inte till hamstrarna dock), väggar osv är gjort av plast. :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[VillePille]
0

Gulligt :) hade ett sådant hemma men det vart sålt nu ;)

Ded!!
0

Jag har ett jätte stort dockskåp till mina små älsklingar det tycker jag du ska testa!!<3Glad

aaamandie
1

Om du verkligen inte vill att dom ska försöka gnaga på väggarna så kan du slänga in en gren från ett äppelträd :D Doften är väldigt tilltalande för smådjur och dom gnager gärna på det (och vässar både klor och tänder samtidigt). Björk går också bra med äppelträd är nog populärast :)

Nallebus
0

#7 Björk ska dem inte ha det är giftigt! ;)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

aaamandie
0

#8 Är det? :o Haha mina gerbiler har fått det och det har funkat hur bra som helst :D Dom har väl tur då :)

aaamandie
0

Men tack för att du berättade, så vet jag det i framtiden ;)

Nallebus
0

#9 Jag vet inte hur det är med gerbiler men man ska iallafall inte ge det till hamstrar ;)

aaamandie
0

#11 Superb! ;) Man lär sig nå nytt varje dag! :D

[CruellaDeVil]
0

#8, Vad i björken är det som är giftigt? Undrar eftersom det inte är några problem med björk till fåglar och de är i allmänhet väldigt känsliga…

Nallebus
0

#13 Björk samt andra träd innehållande garvsyra, ex. sälg, rönn och asp ska man inte ge till hamster ;)

Minoth
0

De där stämmer ju inte. Björk och rönn och asp funkerar jättebra att ge till alla smådjur och fåglar för den delen.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

UlrikaD
0

#15 Fast det stämmer inte heller. Björk ska man t.ex inte ge till chinchillor.

[CruellaDeVil]
0

Det här var ju spännande. Jag har läst på flera ställen att björk är superbra till hamster, både grenar och löv. Även rönn och asp.

Erika89
0

Jag har hört att det är gran och tall man inte ska ge till hamster :P Ingenting om björk eller de andra sorterna.. 

Intressant ;)

aaamandie
0

Hahah ja detta vart verkligen intressant! Jag har också hört att man ska undvika gran och tall. Men jaja! Hur som helst är ju äppelträd oftast populärast då ;)