Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3573 ggr
cooki3
0

Hamster bajs

Min hamster lucifer bajsar ut vita "kulor"/trådar ibland och undrar om det är något fel på honom

mandyosv
0

säker på att det inte är något han hamstrar ut?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

cooki3
0

super säkert för det är alltid när han bajsar eller tvättar sig vid den nedre delen

Samra
0

Min hamster gjorde också det. Satt och tvättade sig själv och helt plötsligt spottade han ut något vitt/genomskinligt rund som en kula.

[squash97]
0

Mask?… :/

Ded!!
0

vita kulor vet jag inte vad det är ?Men det lite tråd liknande hade en av mina hamstrar också och det gick över efter nån dag och det kan ju vara att han/hon är lite hård i magen. kan inte riktigt säga vad det är.

[Em_I_Am]
0

Det finns inget i buren hamstern gnager på som är svårsmält och vitt? Typ plast?

[squash97]
0

Eller kan det möjligtvis vara så att hamstern är brunstig om det är en hona…?

Roonja
0

Det är inte normalt att hamstern bajsar ut vita kulor. "trådarna" kan ju vara hårstrån som hamstern råkat få i sig. Är kulorna hårda eller mjuka? Om dem är mjuka är det nog en hona som brunstar! Du kanske skulle kunna ta kort på dem?

cooki3
0

De är mjuka och lucifer är en pojke men ska försöka ta kort för det ser inte ut som om det är något plastliknande.

HamsterMarie
0

Vad har du för bomaterial? I huset d.v.s.