Avla?
Hej jag funderar på att avla på min dvärghamster Cody!
Hans bror i buren brevid heter puffen men har ett stort ärr på magen sedan han hade blivit biten av sin pappa.Så jag tro inte att det kan bli ungar med honom.
Men jag vet inte om Puffen skulle bloi avundsjuk på Cody om det bara är han jag avlar på.
Ifall jag avlar så räcker det med en kull så att det inte blir så jobbigt för honan.
Jag skulle bli glad om ni kunde snacka lite med mig här på iFokus.se
Men jag vill bara ha seriösa kommentarer.
Jag hör av mig om det blir ungar =OI
Att din ena hamster blir avundsjuk på att den andra får para tror jag inte är så troligt.
Hur påläst är du, och varför vill du ta en kull? Vilken sort är det? 
Jo jag älskar hamstrar och min kusin är väldigt påläst om avel! Jag har dvärghamster
jag tror in te att den andra blir avesjuk det är inte så troligt
Finns massa bra artiklar om avel på dvärghamstrar, kolla gärna på SHF's hemsida ang. lämplig parningsålder etc; http://www.hamsterforeningen.se/dvärghamster-1895076
Sedan kan du även söka här på hif under "artiklar", där finns lite gott och blandat. Alltid bra att läsa på ordentligt innan man funderar vidare, så man vet vad man ger sig in på.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack vad snällt
Men vilken sort dvärghamster? Vintervit? Har du ett mål med kullen, ska du köpa en hona eller försöka låna?
Mitt bästa råd är nog att läsa på riktigt mycket, kolla bland alla artiklar här och på hamsterföreningens hemsida. Om du har mer exakta frågor kan du ställa dem här så får du säkert bra svar
Villken ras har du ? för du kan inte para campell men vintervit .Tror inte att han blir avis ,men man vet ju inte hehe!!l Läs på lite om det här är din första kull det finns mycket att lära sig så det inte blir fel ,det fick jag också göra !!!