Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1356 ggr
Flöffo
0

Hjälp!? :( [Allergisk hamster]

Jag misstänker att min hamster är allärgisk så jag ska byta till toa-lätt.Han har tappat liiite päls på svans tippen, han kliar och tvättar sig ofta… men annars är han som vanligt, pigg och glad.Vad tror ni att det kan vara?Vart kan man köpa pappers pelets(Göteborg)? Kan ni ladda upp en bild på hur en frisk vinter vit ser ut? (varje kropps del)

Tack! Jag är bara lite orolig …

//Flöffo

[VillePille]
0

Det är nog bättre att du laddar upp en bild på din hamster ;)

Twisted_T
0

Vi hade spån till vår korthåriga guldhamster och han reagerade så på spånet. Han kliade av päls bakom öronen och fick lite mindre hår på vissa ställen.

Han kunde nysa lite med, så nu har han toa-lätt han med och mår hur toppen som helst och håret börjar växa ut.

Han kliar sig inte alls lika mycket.

Har du spån till dina med eller vad har du för underlag?

Toa-lätt brukar du hitta i 10 liters och ibland 20 liters i matvaruaffären. Kanske inte de minsta affärerna men de flesta har nog i alla fall 10 liters.

Bor i Kortedala och här på hemköp har de bara 10 liters för det är en mindre affär.

Så kolla runt i de närmsta matvaruaffärerna.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Flöffo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej tack! Jo en gång så hörde jag honnom nysa men sen har han slutat.Han har tappat päls bakom öronen förut men sen växte det ut igen.Det var rätt länge sen och han slutade men nu har det börjat igen Obestämd Ja jag har spån…

//Flöffo

Flöffo
0

Bonny

//Flöffo

Twisted_T
0

#3 Jag hade nog bytt om jag var du, om det känns som han kliar väldigt mycket och tappar päls.

Om toa-lätt inte hjälper så kan det ju vara ohyra också.

Men det fungerade att byta för min del i alla fall.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Flöffo
0

Och han igen

//Flöffo

Flöffo
0

Så såg han ut får några månader sen

//Flöffo

Flöffo
0

#5 ja jag tänkte göra det så fort jag hittar toa-lätt.

//Flöffo