Varför kaninfoder?
Har sett att många ger sina hamstrar kaninfoder av typen "Rabbit Royale". Är det för att det är fettsnålt? Pratar vi dvärghamstrar här i första hand? Kaniner är ju gräsätare och näringsmässigt ligger det långt under vad som verkar vara rekommenderat för en guldhamster. Bara 12% protein att jämföra med de 17-20% protein en guldhamster sägs behöva, samt 2,5% fett vilket är för lite t.o.m för en vuxen guldhamster som bör ha runt 3-4% fett som jag förstått det.

Det är väl bara som man använder som en del i en hamsterblandning, där man även lägger till torrfoder för hund/katt bland annat.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ja precis. Jag använder kaninfoder som bas i min blandning. Sen blandar jag i gott om olika fröer, nötter, torkade grönsaker och frukter, linser osv. Anledningen till att jag gör så är att här helt enkelt inte finns någon vettig hamsterblandning ens att använda som bas.
Kaninfodret är väldigt socker snålt och det är därför jag använder det tillsammans med en annan blandning 

Jag blandar Rabbit Royale i mitt vanliga hamsterfoder, det är väldigt populärt här hemma.

Ni som använder RR och föder upp, tycker ni det funkar bra? Har hört om marsvinsuppfödare som haft problem när de gett RR, då det tydligen innehåller nån ört som är aborterande/fosterdrivande (ringblomma?).