Bebis vänlig inredning
Någon som har ett bra tips på vad man kan ha för bra inredning i ett stort terrarium åt sin hamster? Inredningen måste också vara bebis vänlig då hon snart kommer få bebisar :)
Hamstern som kommer bo terrariet gillar att klättra och undersöka saker så det är bara bra om ni kommer med mycket förslag :)
Gärna saker som man kan göra själv av saker som man har hemma :D Det är också bra om det går att gnaga på sakerna utan att hamstern tar skada ;)
Mvh Jessika Jönsson
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend

Jag brukar ta ut den mesta inredningen tills ungarna är kanske 3 veckor eller så, det är himla lätt att en liten bebis hamnar under något och kläms ihjäl.
Annars gillar jag pappkartonger i olika storlekar och former, och det brukar hamstrarna göra med!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
vedträn, sandskål, olika trähus!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hus tycker jag bör undvikas när bebisarna är under 2 veckor gamla.
// Sofia
#1 Jo det är lite det som är problemet att ungarna kan skada sig men vill ju endå ha endel saker så att hon inte blir uttråkad då hon gillar att ha mycket o göra, men lite kartonger och kanske några små grenar borde jag väl kunna ha utan att bebisarna ska kunna skada sig på dem?
Med bra fantasi borde det nog gå och lösa xD
Flingans Qito The Legend
#3 Hus kommer hon inte att ha, så just derför försöker jag hitta så mycket annat som möjligt ;)
Flingans Qito The Legend

Även om det är en aktiv hona så behöver hon inga leksaker när ungarna är födda, den första veckan gör honan inte mycket annat än ligger hos ungarna, samlar mat eller bäddar, så inför födseln och den första veckan räcker det ganska bra med mycket bäddmaterial att greja med. Sedan när ungarna är över veckan så börjar honan lämna dem lite mer, men inte ens mina aktivaste honor har varit intresserade av annat än mat och bäddning förren ungarna blivit närmare 2-3 veckor och börjar leka så smått de med.
Medis på akvariefisk.
#6 Aha okej, alltid kan man lära sig något nytt :) Får se till att lägga i extra mycket bomaterial då så att bebisarna får ett riktigt mysigt bo att ligga i :D
Flingans Qito The Legend

#7 Japp, det låter bra! =) Jag brukar ha massa toapapper i remsor, + att jag klipper lite fyrkanter (ca 5x5 cm eller så) i något mysigt tyg.
Medis på akvariefisk.
Oki doki :D Nu har hon iallafall flyttat in i terrariet och nu håller hon på och möblerar om för det får absolut inte se ut så som det var tänkt att det skulle se ut från början 
Flingans Qito The Legend