Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 840 ggr
Tazzar
0

Söker hona för testparning (Sthlm)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Söker med ljus och lykta efter en cremebaserad hona, creme, caramel offwhite eller liknande. Helst ej umborous (sobel, mink osv).

Det är viktigt att hon är helt "ren", det vill säga 100% fri från gult och skp.
Med andra ord ska hon alltså ha stamtavla och ej vara zooaffärshamster.

Henne tänkte jag testpara med min hane som lurat ett flertal hamstermänniskor med vad han egentligen är för färg. Han kan vara viktig för min avel, därför är det viktigt att jag testparar honom för att vara säker på vad han verkligen är.

Det lutar sig åt att han är mörk gul umborous, men så här ser hans färgbestämmelsehistorik ut:
2011-02-05: Sobel
2011-02-07: Mörk normalfärgad umborous
2011-02-20: Gul ("förstörd") sobel
2012-01-07: (Dålig) normalfärgad umborous
2012-01-08: (Mörk) gul umborous

Jag vill alltså nu få bevis på att han verkligen inte är gul sobel.
Vilket enbart en cremebaserad hona kan ge.

Jag kan tänka mig att:

• Köpa hem honan, som då efter kullen sedan får gå här som sällskaps- och kelhamster.

• Låna hem honan för parning och kullen föds här
(Krav: Att du vet om vilka tider hon brunstar för enkelhetens skull samt att du är medveten om vilka risker det innebär för en hamsterhona att vara dräktig och få en kull med hamsterbebisar)

• Eventuellt att jag lånar ut min hane och kullen föds hemma hos dig
(Krav: Du ska vara sammarbetsvillig, bo i närheten så att jag kan se ungarna, samt veta vad det innebär att ha och föda upp en kull med hamstrar och kunna en del om guldhamsterns färger, samt lite till som jag kan ta via mail/PM om detta blir aktuellt.).

Vi får komma på någonting som passar oss båda.

Alla ungarna kommer att registreras med avelsstop och säljas enbart till sällskap.

Någon här som har möjlighet, och vill, hjälpa mig med detta? Glad
Du kan i så fall kontakta mig här via iFokus (tråden, PM) eller på tazzar_92@hotmail.com .