DELAT ÖRA PÅ UNGE???
Såg att en av mina hamster ungar ser ut såhär på örat, kan det vara ett genetiskt fel?? Det är inte som ett sår! Säg vad ni vet jag har ingen aning!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Skulle örat, utan "hålet"/jacket annars se helt normalt ut (lite svårt att se på bilden) så är det troligtvis så att ungen blivit biten, eller buren av mamman i örat, och att det nu är läkt så att det bara ser ut som ett stort jack.
Oj, ganska otydlig bild så det är lite svårt att se. Men jag har faktiskt ingen aning om vad det kan vara tyvärr.. :/
Säkert någon skada som läkt. Det är iaf det jag gissar på. Men svårt att säga när man inte kan se så tydligt på bilden.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Okej tack båda två för att ni kollade!! Jag hoppas och tror nog att det är som du säger #1 Det ser annars normalt ut förutom det där, ett jack!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hade en hamster en gång som hade ett hål i örat. Hon hade fått det när hon var liten och lekt lite för vilt med sina syskon. Tyckte att det passade henne då hon var rätt rebellisk av sig :P
Vet fler hamstrar som haft så, så det är nog ingen fara.
Mvh Alicia.
Min första hamster hade hål i örat faktiskt :P Jag tror nog mer på att mamman eller något syskon har bitit i det, men det brukar inte vara någon fara :)
Även jag har haft ungar där de haft hack eller hål i örat. Casanovas kullbror Boss hade eyy hål i örat som hade kommit då han var känd för att leka lite för våldsamt med sina kullsyskon då han trodde att han var BOSS och därmed namnet.
Senaste hål i örat offret var Buster…han bor i Holland numera…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/