Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1823 ggr
Movie
0

Är det giftigt?

Hej!

Jag har precis byggt en rolig gunga till min guldis och har tycker det är jätterolig! Sedan när jag kollade hur fin gungar var kom jag på att det är tyck/färg på den! Den är gjord av en cornflakes kartong.

Borde jag ta bort den om den är giftig? :S

FiffiLiina
0

Menar du "målarfärg" elller vanlig tryckfärg?

Om du menar tryckfärg så kan det inte vara farligt eftersom många(inklusive jag)använder mjölkkartonger i burarna och det är ju nästan samma sak som ett flingpaket så det kan ju inte vara farligt. Har själv använt ett flingpaket och min hamster överlevde. Så det kan inte vara nått problem.;)

MVH FiffiLiina

Wand
0

#1 Mjölkkartong är inte bra att ha i burar, för det är vax/plast i dem som inte är bra för hampisarna att få i sig. 

Men tryckfärg på kartonger är ingen fara.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

FiffiLiina
0

#2 Konstigt, har sett jättemånga som har deet…

MVH FiffiLiina

Tazzar
0

#2 Fast jag har aldrig hört någonting om att mjölkkartonger är giftiga/farliga på så sätt att hamstern kan tugga på dem.

Däremot att det ju som sagt är plastämnen i gör att kartongen inte andas.

Wand
1

Jag har hört, vet inte om det är här på hif eller om det är på gerbiler iFokus, att det är väldigt dåligt att ge dem mjölkkartong pga det, men vet ju inte!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mjuhm
2

#5 En kille på Dhif hade hört det på gerbiler.ifokus.

Juicepaket borde vara samma sak, & många använder då det.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
2

Varför skulle det vara giftigt? Vi dricker ju mjölken som varit i den förpackningen.
Däremot kan jag tänka mig att det inte är bra att hamstern sover i mjölkkartongen.

// Sofia

[Jessica_91]
0

#5 Det är säkert på gerbilerifokus du läst det. Anledningen till att gerbilägare inte har mjölkkartonger till sina gerbiler är för att de riskerar att få i sig bitar av plasthinnan som är på insidan när de gnager sönder paketen.

Hamstrar kanske inte gnager på sina mjölkpaket?

Movie
0

Tack då slipper jag oroa mig!Skrattande

NinjaKakan
0

Lite ot men jag skulle gärna vela se en bild på gungan :D

[VillePille]
0

Vill också ha bild :D

Movie
1

ok! Jag ska göra en ny(han bet sönder snörena) kommer bild snart!Glad

NinjaKakan
0

yeaaah :D

HamsterMarie
0

*Tass*

Ellenfyrkant
0

Nej mjölk- och filpaket är utformade annorlunda än andra drycksförpackningar. De har en plasthinna som är möjlig att dra lös, det har inte juiceförpackningar. Om inte har de i alla fall haft, minns jag sedan jag pysslade med paketen som liten. Detta borde ju djuren kunna kvävas av om de fortfarande är utformade på samma sätt.

Mvh Ellenfyrkant

Movie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har ser den ut!

(kanske inte så bra bild men jag tror ni fattar) ;)

NinjaKakan
0

Vad awesome :D bra jobbat ^^ Det ska jag komma ihåg :D

Movie
0

:)