Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 2005 ggr
Guldhamsterdjur
0

Tips på bra tysk onlinebutik.

De säljer bland annat fristående ställ som man sätter fast dricksflaskan i. Har det till min hamster och det fungerar jättebra.

https://www.rodipet.de/index_ssl.htm

I övrigt säljer de jättefina hus samt underjordiska bohålor i keramik designade baserat på expeditioner på senare år som forskat kring hur vilda guldhamstrar lever i Syrien.

De har också massor av delikatesser, insekter samt högkvalitativa märken på basfoderblandning som t.ex Witte Molen, vilket tydligen är ett av de "bättre" märkena, utan tillsatser och med högt proteinvärde (animaliskt också), om man inte blandar eget eller kör helfoderpellets.

Har beställt därifrån två gånger och är mer än nöjd. Precis en sån butik som man saknar i Sverige.

Kolla bara att det är den europeiska versionen av webshopsidan (båda är på tyska), annars skickar de bara till Tyskland och Österrike.

Linda3046
0

Gud vilka fina grejer dom hade! Hur mycket brukar frakten gå på?

Jag har fått intrycket av att tyskarna är mycket för naturliga inredningar och stoora burar :)

Escaflo
0

https://www.rodipet.de/index_ssl_at.htm

Den europeiska versionen. :) Synd bara att man inte fattar ett dyft. xD

Hejsvejs~

Lollypoppii
0

Åh vilka fina saker! Min bror brukar beställa saker till sin gitarr från tyskland då det är billigare där ^^ Men undrar hur mycket kostar det, eller som 1# skrev, vad går frakten på?

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Guldhamsterdjur
0

Frakten är inte dyrare än i Sverige normalt. Ligger inom 200 om jag inte har fel.

Kan dock strula med kortbetalning med svenska kort, därför har jag använt direktöverföring till konto. Det man måste hålla reda på då är att banken man måste välja alltså är i Dortmund medans företagets adress som måste fyllas i är Düsseldorf. Glöm inte heller att ange det ordernummer man får i mail som "meddelande till mottagaren" eller liknande när ni gör transaktionen. Jag var orolig första gången men det har fungerat perfekt. Dröjer dock en dryg vecka efter att man gjort banköverföringen till att man får något meddelande om frakt, men grejerna kommer, tar som sagt bara lite tid så ska man beställa t.ex mat bör man tänka minst två veckor i förväg.