Aspspån eller Hampaströ?
Använder alspån i större delen av buren. Både rent, fräscht, uppskattat och vackert att se på men tyvärr för hårt att sova på. Min hamster sover därför på en tjock bädd av fint klippt hushållspapper vilket i sin tur ligger ovanpå ett lager kutterspån som ger lite tyngd och något som isolerar bättre i botten. Brukar också erbjuda honom rivna långa remsor av hushållspapper att själv komplettera boet med men det är sällsynt att han hamstrar in dem. Han verkar rätt nöjd som det är nu.
Funderar dock på att byta ut det där bottenlagret av kutterspån mot något annat mjukt och definitivt dammfritt. Har hört att hampaspån luktar för starkt så därför är jag inne på aspspån istället.
Vill gärna ha omdömen från folk som testat EasyClean Aspspån (är det mjukt etc?) och/eller Hugro Hanfstreu (hur mjukt är det, luktar det verkligen så mycket etc?).
Slappt har jag också och kan hålla med om att det är ganska hårt. Aspspån/aspflis ser exakt lika ut så det är lika hårt, har provat det också. Vill du lyxa till det ordentligt skulle jag tipsa om Care Fresh. Hade det en period på prov och mina älskade det. Dock för dyrt för mig att ha jämt eftersom jag har så många hamstrar.
// Sofia
Haha, skrev från min iPhone och den ändrade alspån till slappt. Alspån ska det stå :P
// Sofia
Tack. Ska prova med Carefresh.