Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1519 ggr
Spetta
0

Någon som säljer hamsterblandning?

Hej!

Ska köpa hamster snart och undrar vilken hamsterblandning som är bäst eller om någon säljer hamsterblandning eller kan tipsa om någon bra.

Hur ser en bra kosttallrik för en dag ut för en hamster?

Mvh

Alexinas
0

Jag använder mig av Hamster crispy som jag tycker är en riktigt bra blandning. Denna mat går att köpa i alla djurbutiker tror jag. Själv så köper jag den på Djurmagazinet i Tyresö men jag tror nog att det finns i alla Djurgamazinet butiker :)

Suskiv
0

Jag använder Bello gnagarblandning lyx utan pellets, den säljs i lösvikt..

På vårt djurmagazin så finns inte Crispy, bara complete och nature.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Wand
0

Jag blandar eget av osötad müsli, osötade flingor, parakitfrön, undulatfrön och kattmat. 

Hamster crispy och hamster complete finns inte i min djuraffär, de har bara sitt egenportionerade Foder där.  

Hur en kosttallrik för en hamster ser ut på en dag är lite olika. De ska ha protein, men inte varje dag. Att ge ägg, fisk, kyckling, nötfärs och övrigt ofettat, otillagat kött är bra, och ska ges 2-3 gånger i veckan.
Grönsaker, gröt, välling och sådant kan ges så ofta man kan, gärna varje dag skulle jag vilja påstå, men själv måste jag erkänna att det blir runt 4 dagar i veckan för mig. 

Frukt kan du ge ibland, men frukt är oftast väldigt sött, och det är inget som ska ges för ofta.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Spetta
0

Ok, tack så mycket! :)