Hane önskas låna
Sitter och planerar framtiden och har en 4 månaders tjej som jag tänkt ha kull på så småning om. Listar kraven på hanen här nedan:
-Kontaktsökande, social och alert
-Fullt frisk, inga genetiska defekter
-Går bra i par/ grupp med andra dvärghamstrar av samma kön
-Sapphire eller bärare av sapphire (Pearl eller ej spelar ingen roll, ej mandarin)
-Gärna registrerad med stamtavla
Vad som väger väldigt tungt i valet av hane är de två första punkterna. Det är alltså jätteviktigt att hanen alltid varit frisk, har släktingar dött/ avlivats av annan anledning än ålderdom vill jag veta det. Det är också mycket viktigt att han är framåt och söker kontakt då detta är en egenskap jag jobbar för att bevara i mina linjer.
Min definition av kontaktsökande är att hamstern är alert och vaken, kommer ofta självmant fram och söker kontakt när man är i närheten. Den tilltänkta honan i denna tråd springer alltid fram till buröppningen och vill ut när hon ser att jag rör mig runt omkring. Plockar jag med något i buren medan hon sover, vaknar hon och springer fram för att hälsa. Hoppar mer än gärna självmant upp i handen. En hane av samma stuk och med samma drift är jag ute efter.
Jag och hamstrarna finns i Forshaga samt Karlstad kommun, Värmland.
Mvh Ellenfyrkant